Kia tõmbas pikima kõrre

Tõnu Ojala
Kia

Tänaseks 16 korda korraldatud Maailma aasta auto konkursil noppis esmakordselt esikoha Kia. Rahvusvahelisele žüriile läks enim peale Kia suur linnamaastur Telluride, mida meie kandis paraku ei tunta.

Kui märtsis kuulutati välja Euroopa aasta auto, siis aprilli alguses loodeti New Yorgi autonäitusel (mis nüüd koroonaviiruse tõttu alles augusti lõpus toimuma peaks) välja kuulutada ka järjekordne maailma aasta auto. Tõsi, vaatamata kõlavale nimele tervet maailma see konkurss siiski ei kata – hetkeseisuga kuulub žüriisse 86 autoajakirjanikku 25 riigist.

Et autonäitus sarnaselt kõigile muudele massiüritusele ära jäi, kuulutati võitjad sarnaselt märtsikuisele Euroopa aasta auto konkursile välja interneti vahendusel. Juba varakult oli teada, et peaauhind läheb sel korral Aasiasse ning ehkkki TOP3-s oli koguni kaks Mazdat, tõmbas pikima kõrre siiski Põhja-Ameerika turul müüdav suur linnamaastur Kia Telluride, kes suutis edestada nii Mazda3 kui Mazda CX-30.

Teatava lohutusena sai Mazda3 siiski iluauhinna kui aasta kõige ilusam auto, parima linnaauto tiitli pälvis aga elektriline Kia Soul EV.

Kaks auhinda läks Porsche uuele elektriautole Taycan, mis võttis esikoha nii luksus- kui sportautode klassis.

Maailma aasta auto konkurssi on nüüdseks korraldatud 16 korda ning 4 esikohaga oli seni edukaimaks osutunud Volkswagen (Golf VI – 2009, Polo – 2010, up! – 2012 ja Golf VII – 2013). Kahekordsed võitjad on Audi (A6 – 2005 ja A3 – 2014), Jaguar (F-Pace – 2017 ja I-Pace – 2019) ning Mazda (Mazda2 – 2008 ja MX-5 – 2016). Üks esikoht on BMW-l (3.seeria – 2006), Lexusel (LS460 – 2007), Mercedes-Benzil (C-klass – 2015), Nissanil (Leaf – 2018) ja Volvol (XC60 – 2018).

Sarnased artiklid