Linnamaasturi viis võimalust
Aimo Niemi
28.06.2019
Valisime välja viis erineva jõuülekandega autot. Suuremast osast on küll endiselt saadaval ka tavalised bensiini- või diiselvariandid. | Markus Pentikäinen

Kogusime kokku viis enam-vähem samast hinnaklassist nelikveolist automaatkäigukastiga linnamaasturit. Üldiselt oleme harjunud, et sama hinnaga autodel on ka üsna ühesugused tehnilised lahendused. Sedapuhku esindab aga igaüks neist erinevat ettekujutust, kuidas linnamaastur liikuma panna.

Nii on rühmas üks vabalt hingava bensiinimootoriga auto, üks traditsiooniline turbodiisel, üks diiselmootoriga poolhübriid (see tähendab, et ainult elektri jõul see auto ei sõida), üks bensiinihübriid ja üks bensiinimootoriga pistikhübriid (mis tähendab tavalisest hübriidist suuremat akut ja võimalust seda ka vooluvõrgust laadida). Kõik, nagu öeldud, nelikveolised ja automaatkastiga, aga sellegi teostuses on erinevusi. Hinnaklass on selline, et varustus lihtsalt peab korralik olema.


Tavalisemad lahendused

Mazda CX-5 teist põlvkonda esitleti kahe aasta eest, kuid tänavu kevadel seda uuendati. Arendustööd on tehtud sisustuse, tehnika ja sõidudünaamikaga. Bensiinimootoreid on kaks, testi oli Mazda suurema, 2,5liitrisega (võimsus

143 kW ja pöördemoment 258 Nm). Vabalt hingava mootori eripäraks on kõrge surveaste: 13,1. Nelikveo põhikomponendid on linnamaasturite tavalises stiilis, esitelje diferentsiaalilt antakse jõud üle kardaanvõllile. Kui palju sellest tagateljeni jõuab, määrab elektriliselt juhitud mitmekettasidur.

Seat Tarraco peab sel korral kaitsma nii VW-kontserni kui diiselautode au. Tehnilised lahendused on Tarracol põhimõttelilselt samad mis Škoda Kodiaqil ja Volkswagen Tiguanil, kuid see on kolmikust kõige uuem. Kaheliitrine ühisanumsissepritsega mootor oli testis lahjemas, 110 kW versioonis, mille pöördemonent on 340 Nm. Nelikvedu teostatud nagu Mazdal, ainult tagatelje osatähtsust määravaks mitmekettasiduriks on viienda põlvkonna Borg-Warner (endine Haldex).

 

Hübriididel on parem kasutegur

Kia Sportage´i neljas põlvkond tuli turule 2015, mudelit uuendati mullu sügisel. Lisaks välimusele paranes varustus ja mootorivalik. Poolhübriidtehnikat esindav Sportage on testis pisut sportlikuma, GT Line-variandina.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Tehnikamaailm.

Sarnased artiklid