Kui „neli“ tähendab halba

Tõnu Ojala
31.10.2019

Tänasel linnamaasturite ajastul pole ime, kui autotootja toob turule järjekordse seda masti uudismudeli. Eriti loogiline tundub see Mazda mudelirivi silmitsedes, kus kompaktsele CX-3-le sekundeerib sellest paarkümmend sentimeetrit pikem CX-5. Tavaaritmeetika põhjal oodanuks nende vahele nüüd CX-4 saabumist, aga võta näpust – äsja jõudis Eesti teedele hoopis CX-30.

Kes Aasias reisinud, neile ei pruugi see imelik tundudagi, sest pole ju ka Jaapani või Korea korrusmajade liftides sageli nuppu, mis neljandale korrusele viiks – kolmandale järgneb kohe viies. Sealses kultuuris on numbril „4“ umbes samasugune (tegelikult hullemgi) maine nagu siinkandis numbril „13“ ja et mitte tühjast kurja välja kutsuda, mõtlesidki Mazda turundusgurud välja „ohutu“ mudelitähise (vahepalana – ebausk ei takista Hiinas tegutseval FAW-Mazdal siiski ka sellise mudeli nagu CX-4 tootmist – see auto baseerub aga eelmise põlvkonna CX-5-l).

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Tehnikamaailm.
Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid