BMW iks-kuus

Tõnu Ojala
14.02.2020
Tõnu Ojala

Enam kui 20 aastat tagasi käivitunud esinduslike linnamaasturite buum sai uue hoo sisse aastal 2008, kui BMW tõi X5 kõrvale selle kupeeversiooni X6. Nüüdseks on sama kontseptsiooni järgivad mudelid ka teiste konkurentide valikus, BMW ise on aga jõudnud nüüdseks juba X6 kolmanda mudelipõlvkonnani.

Sügisesel Frankfurdi autonäitusel tegi debüüdi kolmanda põlvkonna BMW X6, mis peab vastu seisma eelkõige kodustele konkurentidele Audi Q8-le, Mercedes-Benz GLE Coupe´le ning alates eelmisest aastast ka Porsche Cayenne Coupe´le.

X6 esialgne mudelivalik koosnes bensiinimootoriga xDrive40i-st (340 hj) ja diiselmootoriga xDrive30d-st (265 hj) ning 400 hj M50d-st (kõik jõuallikad on kuuesilindrilised), nüüdseks on lisandunud ka 4,4liitrise V8-bensiinimootoriga M50i (530 hj). Kõigil versioonidel kasutatakse 8käigulist automaatkasti. See valik pole siiski lõplik, sest kevadel ootavat oma järge ka X6 M, kus BMW M võtab 4,4liitrisest V8-st välja juba kuni 625 hj.

Nagu ka varasemate põlvkondade puhul, kujutab ka uus X6 endast sisuliselt mugandust X5-st. Nii on ka autode disain suguluses – samasugune agressiivne esiosa ja esituled. Sama loogika jätkub ka sisekujunduses ja varustuses. Tagaosa on muidugi erinev ja siin on malli võetud X4-lt.

4935 mm pikkusena on uus X6 oma eelkäijast 26 mm pikem, samas on telgede vahe kasvanud tervelt 42 mm võrra, ulatudes nüüd 2975 mm-ni. Auto on ka 15 mm laiem, ulatudes nüüd 4 mm üle 2 meetri. X5-ga võrreldes on oodatult tulnud pisut lõivu maksta pakiruumi mahutavuse osas – 580 liitrit on liitripealt sama, nagu oli ka eelmisel mudelipõlvkonnal ja seda on 65 l vähem kui X5-l. Istmeid kokku lapates saab selle näitaja viia muidugi 1530 liitrini välja.

BMWle omaselt on ka siin pandud rõhku eelkõige sõiduomadustele ning nii pole ime, et ka X6 roolis kipub ununema, et tegu on suure ja raske linnamaasturiga. Kui rahaliselt välja kannatab, siis on omal kohal adaptiivne M-sportveermik, mis toob kaasa dünaamilise veermikukontrolli (DDC), koos Comfort- ja Sport režiimi seadistusega.

Linnamaasturile kohaselt on X6 sõiduomadused timmitud maanteeesõiduks sobivaks, kuid soovi korral saab keret kuni 80 mm tõsta – kui peaks tulema pähe metsa vahele sõitma minna. Lisavarustusest leiab ka maastikupaketi, kus valikus neli sõidurežiimi.

Sarnaselt rivaalidele on ka kupeelik X6 oma „klassikalisest“ sõsarast (antud juhul siis X5) mõned tuhanded eurod kallim. Eesti oludes on X6 hinnakäärid harali vahemikus 76 950-100 800 eurot, ent kui lisavarustuse hinnakirja lapates hoogu sattuda, siis saab neid numbreid muidugi ka korralikult kasvatada ja nii oli ka siinse BMW esinduse esitlusauto hind roninud üle 110 000 euro. Nii leiab lisaks mitmetele pakettidele ja sõiduabisüsteemidele varustusest nii nt 1520 eurot maksvad lasertuled kui enam kui 5000 eurot maksva helisüsteemi või M-sportpaketi.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid