Klassikaks kujunenud G-klassist on asi muidugi kaugel, pigem tasub meelde tuletada omaaegset GLK-d – mis siis, et selle otsene järeltulija peaks olema hoopis GLC. Kes sina peale saanud MB mõni aasta tagasi läbi viidud mudelitähiste reformiga, loeb sellest täheühendist kiiresti välja, et uustulnuk peaks olema GLC-st väiksem ja GLA-st suurem. Päris nii lihtne see siiski ei ole ja kui pikkuselt teeb GLC tõesti GLBle napilt ära, siis kõrguse osas jääb suur väikesele koguni 14 mm-ga alla.
Nii et gabariite võrreldes on GLB üsna hästi kõrvutatav Honda CR-V, Jeep Cherokee, Subaru Foresteri ja Lexus NXiga. Kaugele ei jää ka Land Rover Discovery Sport, Honda CR-V ja Peugeot 5008, mis sobivad sellesse võrdlusse hästi ka seepärast, et sarnaselt GLB-le leiab neilgi mudelivalikust ka 7kohalise versiooni (kolmas istmerida on MB-l lisavarustuses hinnaga 1332 eurot). Seda tänu sellele, et ehkki suguluses veidi varju jääma kippuva kompaktse B-klassi mahtuniversaaliga, on GLB telgede vahe B-klassi omast 10 cm pikem, mis võimaldabki sinna täiendava istmerea paigutada. Nii ei jäägi GLB oma suuremale vennale GLC-le mõõtudelt kuigi palju alla – pikkuses on vahet 2 cm, telgede vahe erineb umbes 4,5 cm võrra.
Ehkki välimuse põhjal ei oskaks arvatagi, osutub GLB üllatavalt ruumikaks. 1658 mm kõrgusena on ta tegelikult ju GLC-st pisut kõrgem ja seda tunneb ka autos sees. 20 cm kliirens on omasuguste seas keskmine tase, 570 liitrit mahutava pakiruumi juures saab aga kiita 2/3 osas edasi-tagasi liigutatavat tagaistet, mis vajadusel pakiruumi väärtuslikku lisamahtu annab.
Kaheliitrist diiselmootorit kohtab GLB-l nii 85, 110 kui 140 kW versioonis (vastavalt GLB 180d, 200d ja 220d). Bensiinimootoriga GLB 200 liigub 1,3liitrise jõuallika toel, GLB 250 tähendab aga 2liitrist bensiinimootorit, kus võimsust 165 kW. Esitletud on juba ka AMG 35 4Maticut, sealgi on 225 kW välja võetud samast 2liitrisest bensiinimootorist. Mudelivalikus leiab nii esi- kui nelikveolisi mudeleid. Kõik automaatkastid on topeltsiduriga ja teiste kõrval on erandiks vaid väikese bensiinimootoriga versioon oma 7 käiguga – kõigil teistel on käike 8.
Rooli taha istudes on kõik tuttav – vähemalt neile, kes mõne teise värskema MB mudeliga kokku puutunud on. Ikka seesama MBUX, milles pole miskit halba – see on üks paremaid lahendusi omataoliste seas. Kogu sisu pole siiski A-klassilt 100% üle tõstetud ning jõudumööda on GLB nurgelist olemust üritatud peegeldada ka salongikujunduses. Nn tavaautodega võrreldes on erinevuseks ka püstisem esiklaas – sedagi auto maastulikuma hinge rõhutamiseks.
Tavaoludes on GLB äärmiselt vaikne, suurim müra kostab salongi rehvidest, mootor seevastu annab oma olemasolust teada vaid järsult gaasi andes. TMi testiautoks olnud GLB 250 4Matic suudab vajadusel vägagi reipalt liikuda ja siin on oma osa kindlasti sõidurežiimide valitsal – sealt sportrežiimile lülitudes muutub gaasipedaal äärmiselt tundlikuks ja 100 km/h ilmub spidomeetrile vähem kui 7 sekundiga. Režiimilüliti kohandab samal ajal ka amortisaatorite jäikust ning muudab nelikveo toimimist.
GLB hinnakiri juhatatakse sisse 38 700 eurot maksva esiveolise GLB 200-ga, odavaim nelikveoline versioon on 42 540 eurot maksev GLB 200 d 4Matic. Luksusbrändile omaselt saab neid hindu muidugi korralikult kasvatada – nii maksis ka veidi üle 46 000 eurose baashinnaga proovisõidu GLB 250 4Matic üle 60 000 euro.