Pistikuga GLC

Tõnu Ojala
29.05.2020
Tõnu Ojala

Aasta tagasi uuenenud Mercedes-Benz GLC mudelivalikus on nüüd ka lisatähist e kandev pistikhübriidversioon, seda nii tava- kui Coupe-mudelina.

Mercedes-Benz on oma mudelivalikut jõuliselt elektrifitseerimas ja kui veel eelmisel aastal ületas valikus olevate pistikhübriidide 10 piiri, siis selle aasta lõpus jõutakse juba üle 20. Et konkreetne mudel suuremal või vähemal määral elektri toel liigub, reedab autol olev lisatähis EQ.

Tegelikult oli pistikhübriid olemas juba eelmise põlvkonna GLC-st, kuid Eestisse seda tollal ei toodud. Numbrites on nüüd suurimaks uudiseks mudelitelt C300e ja E300e üle võetud 13,5 kWh aku, mis vahetas välja eelmisel põlvkonnal kasutusel olnud 8,7 kWh energiamahuti. Bensiinimootor on endiselt 2liitrine ja neljasilindriline, kus võimsust 155 kW ehk 211 hj. Sellele lisandub 90 kW elektrimootor, nii et kogu süsteemi summaarsed võimsusnäitajad on 235 kW/320 hj) ja 700 Nm.

Muidugi on võimalik valida erinevate sõidurežiimide vahel – vajadusel sõita vaid bensiini- või elektri jõul või hoida elektrit nt linnasõidu tarbeks. See võimalus võib marjaks kuluda nt linnades, kus sisepõlemismootori toel liikumist piiratud on.

Pistikhübriidile omaselt käib ka siin laadimine kas Type 2 kodulaadija või tavalise seinakontakti kaudu, mingit kiirlaadimist siit ei leia, ent 13,5 kWh aku puhul poleks sel ka suuremat mõtet. 100 km/h-ni jõuab GLC 300 e 5,7 sekundiga. Maksimaalkiirus on 230 km/h, pelgalt elektri jõul liikudes on see piiratud 130 km/h-le.

Rekuperatsiooni taset saab kahes astmes reguleerida ning ehkki selle maksimaalne aste ei ole nii intensiivne kui nt Nissan Leafil, saab ka selle autoga suuresti ilma piduripedaali kasutamata hakkama.

Elektriga suudab GLC 300 e läbida pisut alla 40 km, siis võtab töö üle bensiinimootor. Ja ehkki keskmiseks kütusekuluks annab MB 2,2 l/100 km, tuleb silmas pidada, et see näit on arvutatud esimese 100 km juures, kui bensiini jõul tegelikult läbitud vaid pisut üle 60 km. Seda numbrimaagiat Excelis lahti harutades selgus 200 km testiringi järel, et reaalselt oli GLC 300 e kütusekulu tavalise hübriidina sõites – pärast seda, kui 36 km elektrilõik maha arvestatud –suurusjärgus 7,8-8,0 l/100 km. Pelgalt elektri jõul kuni aku tühjenemiseni sõites näitas mõõtur hetkel kui auto bensiinimootorile ümber lülitus, keskmiseks energiakuluks 24,2 kWh/100 km. Siin tuleb aga arvestada, et tugev kolmandik sellest möödus 110 km/h kiirusepiiranguga teelõigul ning sellised kiirused ei ole elektriauto seisukohast kaugeltki need kõige ökonoomsemad.

GLC 300 e juhi töökoht on tuttav kõigile, kes tänapäevaste MB mudelitega kokku puutunud. Näidikuploki seadistustes leiab muidugi elektri- ja hübriidimajandusega seotud eripärasid, aga üldjoontes on kõik sama, mis ka nn vana kooli mudelitel – ikka sama MBUX ehk Mercedes-Benz User Experience.

GLC Coupe lennukas kerekuju paneb teatava pitseri mahutatavusele, sest tagaosas järsult langev küljejoon „sööb ära“ väärtuslikku pearuumi – nii et kel sagedamini tagaistet pruukida tarvis, tasuks tõsisemalt kaaluda tavamudelit. 2873 mm telgede vahe pole ju sugugi vähe, aga siiski pole siin ka jalaruumi osas väga laiutada.

Ka tuleb silmas pidada, et oma ruumi nõuab ka täiendav akuplokk, mistõttu e-versiooni pakiruum on traditsiooniliste bensiini- ja diisel-GLC-de pakiruumist pisut väiksem (395-1445 l).

Kupeekerega GLC 300 e hinnaks on Eestis 64 272 eurot, sarnaselt teistele versioonidele on ka siin tavamudel mõned tuhanded eurod odavam ning tema hinnaks on 59 600 eurot.

Sarnased artiklid