Q3 kasvas suuremaks

Tõnu Ojala
01.03.2019

Viimastel aastatel on Audi jõuliselt laiendanud oma linnamaasturite valikut ja ehkki oodatult pälvivad suuremat tähelepanu luksuslikud Q7 ja Q8, käib sama aktiivne „võidurelvastumine“ ka segmendi alumises osas. Seal on värskeimaks uustulnukaks äsja Eestisse jõudnud II põlvkonna Q3.

Kui I põlvkonna Audi Q3 8 aastat tagasi avalikkuse ette toodi, oli maailm teistsugune. Siis ei teadnud me veel midagi Volvo XC40-st, Range Rover Evoque´st, Jaguar E-Pace´st ja Mercedes-Benz GLA-st, küll aga oli selleks ajaks end turule sisse seadnud BMW X1. Tänaseks on rivaale hoopis enam ja lisaks välistele rivaalidele Audilt eneseltki. Paar aastat tagasi mudelirivvi lisandunud Q2 on nüüdseks sisse võtnud seni Q3-le kuulunud koha ja seega tuli nüüd Q3 omakorda ülepoole positsioneerida.

Volkswageni kontserni esindajana tasub ka siin Q3 kõigepealt firmasiseselt paika panna – kontserni teiste sama masti autodega võrreldes on Q3 näol tegu eelkõige VW Tiguani sõsarmudeliga. Nii Seat Atecast kui Škoda Karoqist on need mõlemad autod kümmekond sentimeetrit pikemad ning ka telgede vahe osas on vahe 4 cm Tiguani ja Q3 kasuks.

Kaubamärgi päritolu ei tähenda tänapäeva autotööstuses enam suurt midagi ja nii ei tule ka uus Q3 mitte mõnest Saksamaal asuvast Audi tehasest vaid hoopis Ungarist Györist.

Teise põlvkonna Q3 on kasvanud pea igas suunas ning autos võib kergesti unustada, et tegu ei ole mitte Q5 vaid selle väiksema vennaga. Pikkust on lisandunud ligi 10 sentimeetrit, laiust üle 2 cm Paljuski kõige olulisem mõõt, auto mahutavust otseselt mõjutav telgede vahe, on veninud ligi 8 cm võrra ent samas on auto oma eelkäijast 5 mm madalam, jättes seetõttu tunduvalt lennukama mulje.

Kujustuse osas jätkab Q3 nii eelkäija kui teiste uuemate Audide poolt sisse tallatud rajal ja eriti on märgata sarnasust eelmisel aastal esitletud Q8-ga. Esiosa maskuliinsust rõhutavad kaheksanurkne Singleframe-iluvõre ja suured õhukanalid. Tuttav on ka vertikaalsete ribadega kaheksaks jagatud radiaatorivõre.

Mootorivalik koosneb tänase seisuga vähemalt Eestis 1,5- ja 2liitristest bensiini- ning 2liitrisest diiselmootorist. Väiksem, uuelt VW Golfilt tuttava 1,5liitrise bensiinimootoriga mudel (Q3 35), on esiveoline, 2liitrine bensiinimootor (sõltuvalt võimsusest mudelitähiseks kas Q3 40 või 45) tähendab neljarattavedu. Enamus versioone on 7käigulise topeltsiduriga automaatkäigukastiga, ent nii „lahjema“ bensiini- kui diiselmootoriga mudeli saab soovi korral ka käsikastiga.

Diiselversiooni kohtab nii esi- kui nelikveolisena ning see tähendab erinevusi ka käigukasti osas – 150 hj Q3 35 TDI võib olla kas esi- või nelikveoline, 190 hj  Q3 40 TDI kannab igal juhul lisanime quattro. Aja märk on seegi, et ootelehel olla ka hübriid (täpsemalt – pistikhübriid).

Sisekujunduses on oodatult kõik tuttav, paljud suurtelt Auddelt tuttavad meelelahutuslahendused on sobitatud kompaktmaasturi keskkonda.  Et digiajastu tuleb peale, siis analoognäidikuid Audi enam ei kasuta ja isegi standardse raadioga on varustuses 10,25tollise ekraaniga digitaalne näidikupaneel. Lisaraha makstes saab selle veel paar tolli suuremakski, nagu ka armatuurlaua keskel asuva 8,8tollise diagonaaliga MMI-puuteekraani, mis tippversiooni MMI navigatsioon Plus puhul on juba 10,1tolline. 

Juba nimi ütleb et linnamaastur nn päris maasturile konkurentsi ei paku. Mis siis, et Q3 lisavarustusest leiab ka mäest laskumise abi, maasturiks see teda siiski ei tee, sest auto kliirens on vaid 14 cm – samas lumistel talveteedel tunneb nelikveoline Q3 end kui valatult. Rool on täpne, käigukast reageerib gaasivajutusele hetkega ning elektroonilised sõiduabid toimetavad täpselt parasjagu. Nii ongi hoopis olulisem samuti lisavarustusena pakutav võimalus muuta sõiduomadusi sõltuvaks liiklusolukorrast, teeoludest või isiklikest eelistustest, kasutades Audi drive select-juhtimist. Valida on kuue seadistuse vahel – alates säästlikust Ecost kuni läbi ja lõhki sportliku režiimini. Süsteem mõjutab kiirendust, rooli tundlikkust ja käiguvahetust, aga ka lisavarustusena saada olevat kohanduvat vedrustust. 

 

Lisavarustust sai eelpool juba puudutatud ja seda tuleb mainida ka hinnast rääkides. Meie oludes algab Q3 hinnatase 32 900 eurost ja lõpeb 45 400 euro juures. Paraku sisaldub osa tänapäeva autodel juba tavapärasest varustusest – kasvõi tavaline püsikiirushoidik, adaptiivsest rääkimata – isegi 40 000 eurot maksval autol lisavarustuses ja seega päris nende numbritega arvestada siiski ei maksaks.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid