Juke sai suure(ma)ks

Tõnu Ojala
14.03.2020
Tõnu Ojala

Teise põlvkonna Nissan Juke on oma eelkäijaga võrreldes oluliselt kasvanud, kuid jäetud ilma nelikveost ning võimalusest teha valik erinevate jõuallikate vahel. Ka välimus on vana mudeliga võrreldes kuidagi... tavalisem.

Ilmselt pole ükski viimase kümnendi auto jaganud arvamusi sedavõrd selgelt kahte lehte kui seda tegi 10 aasta tagune Nissan Juke. Iselaadse välimusega linnamaasturihakatis oli tollal esimene omataoliste seas, ent veelgi enam pälvis ta tähelepanu oma iselaadse välimusega, nii et paljud teda ilma keerutamata „kõige koledama auto“ tiitliga õnnistasid. Teisalt meeldis Juke täpselt sama paljudele ning seda kinnitavad ka müüginumbrid –  pea 10 aastaga on maailmas kaubaks läinud 1,5 miljonit Juke´i.

Tehniliselt on uuel Juke´l palju ühist nii Nissan Micra kui Renault Clioga, kuid erinevalt neist kahest pannakse Juke´d kokku Inglismaal Sunderlandis, kõrvuti Qashqaiga.

Viimase kümnekonna aastaga on automaailm oluliselt muutunud ning klientide eelistused väikemaasturite osas selgemalt välja kujunenud. Seepärast ongi nii neljasilindrilised jõuallikad kui diiselmootorid Juke´l ajalugu ning ainus jõuallikas on mitmetelt Nissani, Renault´ ja Dacia mudelitelt tuttav kolmesilindriline 1liitrine bensiinimootor, mis Nissani versioonis 117 hj arendab. Ja nagu selles klassis tavaline olema kipub, siis ei kohta ka siin enam mingit neljarattavedu – selleski osas erineb uus Juke oma eelkäijast, kus mudelivalik mäletatavasti koguni 218 hj nelikveolise Juke Nismoga tipnes.

Nii et rekordkiiruseid ja märkimisväärset sportlikkust uuelt Juke´lt vaatamata rivaalidega võrreldes agressiivsemale välimusele oodata ei maksa, 100 km/h on spidomeetril 10,4 sekundiga manuaal- ning 11,1 sekundiga automaatkasti korral – võrreldes nt VW kontserni 1liitriste mootoritega pisi-SUVidega (nt Seat Arona või VW T-Crossiga) jääb Nissan siin veidi alla. Ka tuleb arvestada, et Juke´i start-stop-süsteem erilise operatiivsusega ei hiilga ja nii tuleb kohaltminekuks valmistuda juba enne fooritule roheliseks muutumist. Kui aga sellega harjuda, siis tunneb Juke end linnaliikluses igati koduselt ja tegelikult ei ole põhjust norida ka maanteele jõudes.

Uus Juke näeb eelkäijaga võrreldes tunduvalt täiskasvanulikum välja ja seda reedavad ka mõõtmed, kus olulisim näitaja on 10 cm kasvanud telgede vahe. Pikkust on juures 7 cm, pisut on lisandunud ka kõrgust ja laiust ning nende numbritega on Juke lähenemas jõudsalt juba kunagisele I põlvkonna Qashqaile. 

Ees teeb endiselt ilma kaks suurt ümmargust esituld, ent kuna vahepeal on alanud LEDide ajastu, näevad need hoopis teistsugused välja. Viide eelkäijale tehakse ka tagaust avades – see käib ikka samal moel ukse ülanurka peidetud hoova abil.

Auto tagaosa näeb ülejäänu taustal tavalisem välja ja et erinevalt eelmisest põlvkonnast langeb auto tagaluuk nüüd vertikaalselt, on see igati positiivselt pakiruumi suurusele mõjunud – see on kasvanud koguni viiendiku võrra. Tavaoludes 422 l mahutava pakiruumi saab tagaistmeid kokku lapates viia kuni 1305 liitrini välja.

Kõvemad varustuspaketid toovad kaasa kuni 19tollise rehvimõõdu, ajastule omaselt on ka Juke´il olemas kõikvõimalikud IT-alased vidinad. Nissani enese kinnitusel on just Juke´l kõige arenenum teabe- ja meelelahutussüsteem, mida Nissanile kunagi paigaldatud. See sisaldab nutitelefonide ühendamist, rakendust Juke´i juhtimiseks ja jälgimiseks ning autosisest Wi-Fi-ühendust.

Väikeautode puhul pööratakse palju tähelepanu personifitseerimisvõimaluste loomisele ning Nissanil paistab selles osas silma eriti N-Design-varustusklass, mis toob kaasa erinevad värvikombinatsioonid ja põnevad siselahendused. Märkimist väärib ka osades varustuspakettides saada olev audiosüsteemi lahendus, kus kõlarid on esiistmetesse integreeritud.

Odavaima Juke´i saab Eesti oludes pisut enam kui 16 000 euroga, hinnakirja kallim ots jõuab 25 000 euro lähedale, ent seda saab muidugi lisavarustuse arvel veel kergitada.

Uus Juke on kindlasti oluliselt praktilisem kui eelkäija, ent samas mitte trendiseadja (eriti võrreldes VW analoogidega) – aga see-eest igal juhul isikupärasem! Ju jagab ka uus Juke arvustajad kahte lehte, ent üks on kindel – ka uus Juke ei ole mitte mingil juhul igav!

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid