Pisi-Mercedeste rida sai lisa

Tõnu Ojala
02.08.2020
Tõnu Ojala

Täheühend GLA ilmus MB leksikasse aastal 2014, mil pisikesed linnamaasturid ka premium-klassis oma võidukäiku alustasid. Kui tollane GLA oli sisuliselt maasturilikke jooni juurde saanud eelmise põlvkonna A-klass, siis äsja Eestisse jõudnud uue GLA puhul saame rääkida täiesti iseseisvast mudelist.

Väikestest premium-linnamaasturitest rääkides tulevad lisaks GLA-le koheselt meelde Audi Q2/Q3/Q3 Sportback ja BMW X1/X2. Ilmselt neid silmas pidades ongi GLA proportsioonides eelkäijaga võrreldes suured muutused. Uus mudel on küll 14 mm lühem, ent 30 mm laiem ja koguni 104 mm kõrgem. Siseruumi suuruse osas ülioluline telgede vahe on samal ajal kasvanud 30 mm võrra, ulatudes nüüd auto suurust arvestades igati korraliku 2729 mm-ni. See on andnud tagaistmele enam kui 11 cm lisaruumi ja muutnud salongi auto gabariite arvestades üllatavalt avaraks.

TMi proovisõiduautoks olnud esiveolise GLA 200 120 kW 1,3liitrine turbomootor kujutab endast koostööprojekti Renault´ga ja seda jõuallikat kohtab tänapäeval paljudel MB mudelitel. GLA mudelivalik on iseenesest lai, alates 85 kW GLA 180 d-st, lõpetades 310 kW Mercedes-AMG GLA 45-ga. Valikust leiab nii esi- kui nelikveolisi versioone, ajastule kohaselt on rivis ka pistikhübriid.

120 kW liigutab GLA-d probleemideta, 100 km/h kiirus on spidomeetril 8,7 sekundiga ning midagi pole ette heita ka möödasõidukiirendusele. Ehkki Dynamic Select pakub võimalust valida 4 sõidurežiimi vahel, pole nendevahelised erinevused siiski teab mis suured ning pigem oli konkreetne GLA seadistatud mugavust, mitte sportlikkust silmas pidades.

Samamoodi laia võimsusvahemikuga hargnevad hinnakäärid, seda alates 36 540 eurost (mudel GLA 180), lõpetades võimsaima AMG-versiooni 70 200 eurose hinnaga. Samas kipuvad nii mõnedki asjad, mida ühelt premium-margilt ootaks, seejuures lisavarustuse lehele jääma ja nii kipuvad need hinnanumbrid veelgi ülespoole ronima.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid