Kuga nr 3

Tõnu Ojala
01.11.2020
Tõnu Ojala

Linnamaasturite buum ei näita vaibumise märke ning äsja jõudis oma kolmanda mudelipõlvkonnani Ford Kuga, mis äsjasel Tartu autonäitusel oma Eesti-debüüdi tegi.

Nimi „Kuga“ ilmus maailma autokaardile 2008. aasta Genfi autonäitusel ning tegu on autoga, mida mõnel pool maailmas ka Ford Escape´i nime all kohata võib. Tegelikult ulatub Kuga ajalugu kaudselt kaugemassegi minevikku, sest Escape ise alustas oma karjääri 20 aastat tagasi kui Mazda Tribute´i sõsarmudel.

Äsja jõudis Kuga/Escape oma kolmanda mudelipõlvkonnani ja nimi nimeks – tehniliselt on Kuga endiselt suguluses meil hästi tuntud-teatud Ford Focusega.

Eelkäijaga võrreldes jätab senisest tunduvalt agressiivsema näo saanud Kuga hoopis lennukama mulje. Pole ka ime, sest auto on II generatsiooniga võrreldes tervelt 9 cm pikem, kuid samas 2 cm madalam. Telgede vahe on kasvanud 2, laius aga koguni 4 cm võrra. Nüüd 4,6 m pikkusena on Ford Kuga kübeke pikem nii Honda CR-V-st kui Toyota RAV4-st, kuid omakorda veidi lühem Peugeot 5008-st ja Škoda Kodiaqist.

Esiistmel on seega oodatult igati avarad olud, kuid miskit pole ette heita ka tagaistmele, mille kasutusvõimalusi laiendab selle 15 cm pikisuunas reguleerimise võimalus. Kui poolteist aastakümmet tagasi tegid ilma mahtuniversaalid, siis tänapäeval on nendegi rolli üle võtnud linnamaasturid ja siit ka mahtuniversaalilik istmetega varieeritavus. Sõltuvalt tagaistme asendist varieerub Kuga pakiruumi maht vahemikus 475-645 liitrit; pistikhübriidil on need numbrid tänu täiendavale akule, mis veidi pakiruumi põhja kergitab, pisut väiksemad. Lisaks teeb tagaistujate elu lihtsamaks ka madal kardaanitunnel.

Et nii platvorm kui muud komponendid pärinevad Focuselt, on seda näha ka Kuga salongikujundusest, mis sellega selgelt suguluses.

Klassikalist käigukangi automaatkastiga Kugast ei leia, seda asendab pöördlüliti. Esiistmete vahelt leiab ka sõidurežiimide valitsa ning erinevaid režiime on valikus tervelt viis – tavapäraste Normal, Eco ja Sport kõrval ka libedatesse oludesse mõeldud Slippery ja kõige raskematesse olukordadesse sattudes sisse lülitamist ootav Deep Snow/Sand.

Kuga juures on Ford teinud selgelt panuse esirattaveole – nelikveolisena on meil hetkel hinnakirjas vaid 2liitrise diiselmootoriga versioon. Lisaks leiab valikust 1,5liitrised bensiini- ja diiselmootoriga versioonid (bensiinimootoriga mudel vaid manuaalkastiga, diisel nii manuaali kui automaadiga) ning uudisena kaks hübriidi – neist nn mahehübriid diislina, pistikhübriid aga bensiinimootoriga varustatult. Mudelivalik pole siiski lõplik ja nii peaks peagi tootmisse jõudma ka Mondeo Hybridilt tuttava tehnikaga nelikveoline täishübriid. See aga tähendab, et hetkeseisuga on just Kuga Fordi kõige elektrifitseeritum mudel.

Esimese linnamaasturina on uus Kuga ehitatud Fordi uuele globaalsele C2-arhitektuuriplatvormile, mis lubab senise mudeliga võrreldes 10 protsenti suuremat väändejäikust ja 90 kg väiksemat massi. Varustustasemeid on kolm, baasversiooni Titanium kõrval veel Titanium X ja ST-Line X. Neist esimesel kahel tähendab see 17-, viimasel 18tollist rehvimõõtu. Alates Titanium X paketist saab kaasa ka LED-lähi-, kaug- ja udutuled ning kaugtulede automaatse ümberlülituse. ST-Line´i puhul tehakse panus eelkõige sportlikumale disainile, ent samas tähendab see  Titanium-versioonidega võrreldes ka sportlikumnaks tuunitud vedrustust.

Kuga on Fordi enimostetav SUV Euroopas ning kogu mudelivaliku arvestuses püsib see Fiesta ja Focuse järel kolmandal kohal. Keskmise suurusega (tegelikult igat mõõtu) linnamaasturid on Eestiski hetkel äärmiselt kuum kaup – kokku oli 8 kuu vahekokkuvõtetes Eesti uute sõiduautode esmaregistreerimiste TOP20-s tervelt 11 erinevat SUVi ning Toyota RAV4 on tänavu konkurentsitult Eesti esiauto.

Eestis pole Fordil siiski õnnestunud päris suurde mängu sekkuda. Viimase kümnekonna aastaga on müügitabelite TOP10-st vajutud teise kümne lõppu ning karta on, et pööret ei suuda ka Kuga tuua. Autol enesel pole miskit viga, ent kardetavasti saab siin oma rolli mängima hinnanumber. Kui nt Toyota RAV4 hinnakiri algab 22 600 ning Honda CR-V-l 24 900 euro juurest, siis Kuga paigutub oma 28 500 eurose baashinnaga samasse klassi VW Tiguani, Mazda CX-5 ja Subaru Foresteriga ning nendest kolmest leiab TOP20 seast tänavu vaid Volkswageni.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid