Highlander tuli Euroopasse
Tõnu Ojala
01.03.2021
Tõnu Ojala

Highlander ei ole Toyota mudelivalikus sugugi uus nimi. USA ja Jaapan tegid sellenimelise Toyotaga esmatutvust juba 2000. aastal ning mõnda aega oli tegu koguni Toyota mudelirivi enimmüüdava linnamaasturiga – kuni RAV4 selle koha üle võttis. Mõnel pool kohtab seda autot ka mudelinime Kluger all – nt Lõuna-Aafrikas, aga ka koduturul Jaapanis.

Suurte „päris“ maasturite müük kiratseb üle maailma – üha enam kolitakse ümber nn linnamaasturitele ja nii pole ime, et Toyota seni peamiselt USAs levinud Highlanderi nüüd ka Euroopa mudelivalikusse tõi. Nii et kui siiani on Highlanderil tulnud konkureerida eelkõige selliste mudelitega nagu Ford Explorer, Volkswagen Atlas või Kia Telluride, siis Euroopas tuleb sõltuvalt konkreetsest riigist rinda pista miks mitte Volvo XC90 ja Land Rover Discovery, aga ka napilt väiksemate, kuid samuti 7 kohta pakkuvate Mitsubishi Outlanderi, Hyundai Santa Fe ja Kia Sorentoga.

Ligi 5 m pikkusena on Highlander kümmekond sentimeetrit pikem Land Cruiser 150-st, ent enam-vähem sama palju ka madalam. Pikkuse osas kannatab Highlander välja võrdluse koguni Toyota Euroopa mudelivalikusse mittekuuluva V8-jõuallikaga Land Cruiser 200-ga – vahe on vaid mõni millimeeter ning telgede vahe on mõlemal 2850 mm.

 

Siiski pole Highlander mõeldud otseselt konkureerima nende autodega – maailmas valitseb teatavasti linnamaasturite buum ning Highlanderi lisamisega Euroopa mudelivalikusse saab Toyota rõhutada, et just temal on autotootjatest üks esinduslikemaid SUVide rivisid maailmas.

 

Nüüdsest ka Euroopa sissekirjutust omav Highlander on selle mudeli IV põlvkond ning esmakordselt esitleti seda ülemöödunud aasta New Yorgi autonäitusel. Auto on ehitatud uuele TNGA-K-platvormile, mida kasutatakse ka RAV4 juures, ent Highlander on RAV4-st siiski oluliselt suurem. Telgede vahe ületab RAV4 vastava näidu tervelt 16 sentimeetriga ning auto kogupikkus jääb vaid 3 cm 5 m piirist. Nii et kolme istmerea paigutamine pole siin mingi probleem, kusjuures teises ja kolmandas reas istujad saavad omavahel ruumi jagada tänu 18 cm edasi-tagasi nihutatavale II istmereale. Tõsi, kuna kolmanda rea istmepadi on õhuke, siis mugavast sõiduasendist seal juttu ei ole ja reaalselt räägime siiski 5+2kohalisest autost.

Kui kõik kolm istmerida kasutuses, jääb kasutusse 658 liitrine pakiruum, kolmandat rida kokku lapates kasvab see aga ligi 2 m3 suuruseks. Autoklassi arvestades on oluline märkida sedagi, et Highlander kuni kaks tonni kaaluvat haagist vedada suudab.

Toyota üheks „kaubamärgiks“ on kujunenud hübriidid, mille kasutamisel ettevõttel varsti juba veerand sajandit kogemust. Nii pole ka ime, et kui USAs valitseb Highlanderi jõuallikana 3,5liitrine V6-bensiinimootor, siis Euroopasse tuuakse vaid Camrylt tuttav hübriidlahendus, kus kombineeritakse Atkinsoni tsüklis töötavat 2,5liitrist bensiinimootorit ning elektriajameid. Tegelikult ongi Highlander lähisuguluses Camryga ja seda juba aegade algusest saati. Selle hübriidsüsteemi koguvõimsus on 248 hj ning kombineeritud kütusekulu tehaseandmetel 6,6 l/100 km.

Highlander ei ole kuskilt otsast kerge auto, tühimass küünib julgelt üle 2 tonni ning seda on sõites ka tunda. 100 km/h-ni jõuab Highlander 8,3 sekundiga, auto lõppkiirus piirdub 180 km/h-ga.

Hinna poolest on Highlanderil omas klassis läbilöögiks kõik eeldused. Hübriidajamiga 7kohalise nelikveolise Highlanderi hind algab 44 900 eurost ja lõpeb 55 900 euro juures – ehk siis märgatavalt allpool nii konkureerivatest sama mõõtu Volvodest või Land Roveritest, aga ka Kia Sorentost. Tõsi, Volkswagen Touaregi baashinnale jookseb Highlanderi lõpphind „sisse“, ent Touareg on erinevalt Highlanderist viiekohaline.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid