Cross-lisanimega Corolla
Tõnu Ojala
02.01.2023
Mirva Kakko

Linnamaastureid ei saa vist kunagi liiga palju olema – igatahes leidis Toyota, et C-HR-i ja RAV4 vahele mahub kenasti veel üks. Eraldi mudelinime ei hakatud sarnaselt aastapäevad tagasi turule jõudnud Yaris Crossile leiutama. Et Yarisest järgmine mudel on Toyota valikus Corolla, saigi maimuke endale nimeks Corolla Cross.

Ehkki meie turul on Corolla Cross uus mudel, siis maimukesega tegu enam ei olegi. Aasias toodi see müüki juba 2,5 aastat tagasi, eelmisest aastast on ta ka USAs ning nüüd ka Euroopas.

Ligi 4,5 m pikkusena on Cross tavalisest universaal-Corollast tervelt 19 cm lühem ent luukpärast 11 cm pikem. Kõrgust on Crossil muidugi oluliselt enam, üle 1,6 meetri. Telgede vahe – 2640 mm –  aga aga täpselt sama, mis C-HR-il ja seega on Corolla Cross enam-vähem sama suur kui üks peamisi rivaale, uus Nissan Qashqai.

Üks asi, milles Corolla Cross universaal-Corollale selgelt alla jääb, on pakiruumi maht (luukpära-Corollale teeb Cross muidugi selles osas ära). Kui lisaruumi tarvis, saab tagaistmed muidugi alla keerata, kuid siledat põhja seeläbi siiski ei teki.

Võrreldes julgelt disainitud C-HR-i ja RAV4-ga esindab Corolla Cross hoopis konservatiivsemat koolkonda – seda nii välis- kui sisedisaini silmas pidades. Paljude konkurentidega võrreldes rahulikumat lähenemist ei saa aga ette heita – ilmselt annaksid paljud julgemat lähenemist praktiseerivad rivaalid nii mõndagi, et Toyotal müüginumbrite osas kuidagigi kannul püsida.

Salongis avanev pilt ei erine oluliselt Corollast, kuid uudiseks on uus 12,3-tolline digitaalne näidikuplokk ja uue põlvkonna 10,5-tollise puuteekraaniga infolustisüsteem. Need jõuavad alanud aastal ka äsja uuenenud uue mudeliaasta tava-Corolladele. Siiski mõjub tervikpilt konkurentide kõrval pisut vanamoodsena – aga mine tea, see võib mõnede ostjate silmas samas hoopis plussiks osutuda.

Muidugi on siingi pikas varustustabelis kirjas ühildumine nii Apple CarPlay kui Android Autoga, kuid viimase kasutajatel tuleb endiselt silmas pidada, et erinevalt Apple´i omanikest ei tohi nemad ühendusjuhet maha unustada.

Jõuallika osas on kõik selge, Toyotale omaselt on siingi tegu hübriidiga. Bensiinimootor on seejuures tänapäevase mõõtkava kohta suur, töömahtu koguni 2 liitrit. Edaspidiseks lubatakse ka 1,8-liitrise bensiinimootoriga versiooni.

Toyota panustab hübriididele juba veerand sajandist ja sellega ajaga on see valdkond kenasti tööle saadud. Nii majandab ka Corolla Cross edukalt nii parklates manööverdades kui väikestel kiirustel sagedasti vaid elektri jõul ning see kajastub ka kütusekulu numbrites. Soovi korral saab auto ka elektrirežiimi sundida, kuid et aku on väike, jätkub seda vaid kilomeetriks-kaheks. Lülitumine bensiini- ja elektrimootori vahel käib muidugi sama hästi kui märkamatult ja kui gaasipedaali just põhja ei suru, on tegu omas klassis igati vaikse autoga.

CVT-käigukast tekitab paljudes ebalust oma nn kummipaelaefektiga, kui mootor aeg-ajalt võrreldes auto liikumisega täiesti oma elu tundub elavat. Seda kogeb aeg-ajalt siingi, kuid kaugeltki mitte nii palju kui karta võiks. Üheks põhjuseks on kindlasti tehnika üldine areng, aga ka jõuülekanne ise – 2-liitrine mootor on piisavalt võimekas, et sellest probleemist piltlikult öeldes üle sõita. Nii et 7,5 sekundit 100 km/h-ni on auto iseenesest rahulikku iseloomu silmas pidades igati piisav ja mis eriti hea – tänu elektrimootori abile jätkub möödasõitudeks tarvilikku pöördemomenti ka suurematel kiirustel möödasõitude tegemiseks.

Mitte kõik selle segmendi linnamaasturid ei saa kiidelda neljarattaveo võimalusega, kuid Corolla Cross saab. Nelikvedu on seejuures lahendatud mitte mehaaniliselt vaid tagasillale lisatud täiendava 30 kW elektrimootori abil.

Lisakõrgus tähendab võrreldes tava-Corollaga muutusi sõiduomadustes ning kurvides õõtsub Cross päris tuntavalt. Rool on kerge ja tagasisidet eriti ei anna, aga taas – vaevalt keegi sellist autot endale kurvide ründamiseks ostab. Vedrustus on aga see-eest mugav, neelates tee ebatasasusi hästi ning sõit sujub muretult.

Corolla Crossi hinnakäärid on vahemikus 33 500-41 500 eurot. Esi- ja nelikveolise versiooni hinnaerinevus on seejuures 2300 eurot.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid