Uus RAV4 astub suuresse saabastesse
Tõnu Ojala
01.03.2019

Alanud aasta on Toyotal uudisterohke, sest uueneb enamik mudelivalikust. Ajalooks sai Eestiski üliedukas Avensis ning uue Corolla ja Euroopa mudelivalikusse naasva Camry kõrval peaks just uus RAV4 olema see auto, kuhu lisaks praegustele RAV4 omanikele ka senised Avensise omanikud ümber suunata.

Eesti oludes on uus RAV4 ilmselt selle kevade olulismaid uustulnukaid, sest viimasel kahel aastal on see linnamaastur Eesti automüügi edetabelites esikolmikusse jõudnud. Nii polnud ka ime, et just uus RAV4 kohe saabudes ka Tehnikamaailma ja Whatcar.ee ühisel otsusel autosaate Rooli Võim Kuu auto tiitliga pärjatud sai.

Esialgu saabus Toyota tähtsaima linnamaasturi viies mudelipõlvkond müüki hübriidina, lisaks on oodata 2liitrise bensiinimootoriga versiooni. See viimane jääb siiski pigem statisti rolli, sest juba eelmises mudelipõlvkonnas moodustasid hübriidid Euroopa turul koguni 85%.

Vana mudeliga võrreldes on auto disainiga julgemalt ringi käidud ning auto kujustus on senisest märgatavalt nurgelisem ja tänu sellele ka agressiivsem. Eeskuju on võetud nt siinkandis vähem tuntud-teatud Toyota mudelitest – nt leiab ühisjooni USAs müüdava 4Runneri viimase mudelipõlvkonnaga.

Auto kogupikkus on jäänud praktiliselt endine, ent telgede vahe on kasvanud 3 cm võrra ning see tähendab eelkõige lisandunud jalaruumi tagaistmel reisijatele. Samas on ka pakiruum 79 l võrra võrra suurenenud, nii et tehnika „pakkimine“ on vaatamata samadele gabariitidele uuele tasemele viia õnnestunud.

Hübriidtehnoloogia kasutamise osas jookseb Toyotal juba kolmas aastakümme ning uue põlvkonna hübriidajam, mis sisuliselt sama, mis eelmises TMis tutvustatud uuel Lexus ES 300h-l, toimib RAV4 peal suurepäraselt ning äärmiselt vaikselt – kohati jääb mulje, nagu oleks tegu elektriautoga. 2,5liitrine bensiinimootor kombinatsioonis 88 kW elektrimootoriga sobitub nii esi- kui nelikveolistele versioonidele. Nelikvedu lahendatakse tagasillale lisatava 40 kW elektrimootori abil. Esiveolisena on RAV4 koguvõimsuseks 218 hj, nelikveolisena 222 hj.

Ehkki eelkäijaga võrreldes on võimsust 18 kW lisa tulnud, on auto dünaamika jäänud endiseks. Rahulikku olemust süvendab ka jõuülekandes kasutatav planetaarülekannet kasutav automaatkäigukast. Hübriidmudelitel on kasutusel elektroonilise juhtimisega sujuvalt muutuva ülekandearvuga käigukast (e-CVT); automaatse käiguvahetusega bensiini- ja diiselmootoritel on kasutusel automaatkäigukast, variaatorülekandega automaatkäigukast (CVT) või robotiseeritud manuaalkäigukast (MMT).

Et uus RAV4 peab vastama ka seniste Avensise omanike maitse-eelistustele, on Toyota insenerid kõvasti auto sõiduomadustega vaeva näinud ning seda võimalikult sõiduautolikuks timmida üritanud. Samas ei saa ära unustada ka linnamaasturite fänne. Ehkki kliirens on eelkäijaga võrreldes 15 mm suurem, on auto raskuskese samal ajal allapoole toodud ning suhteliselt kõrge kere kohta kaldub RAV4 kurvides üllatavalt vähe.

Toyota panustab juba aastakümneid hübriididele, teades et suurem osa nn linnamaastureid liiklevadki igapäevaselt just linnades, kus sellel tehnoloogial enam mõtet on. Nii et sobivates oludes suudavad tänapäeva hübriidid poole liiklemisest elektri jõul teha ja see on kütusekulu näitu arvestades igati positiivne. Tehaseandmetel lubatakse hübriid-RAV4 keskmiseks kulunäiduks koguni 4,5-4,6 l/100 km.

2liitrise bensiinimootoriga RAV4 hinnad algavad esiveolistena 23 400 eurost, odavaima nelikveolise saab 28 370 euroga. Esiveoliste hübriidide hinnad algavad siinkandis 29 500 eurost, nelikveo ja hübriidajami kombinatsioon tähendab hinnanumbrit alates 32 450 eurost. Ning et äsja on Eestis rattad maha pannud ka uue põlvkonna Honda CR-V hübriidversioon (vt TM 1/2019), võib nende kahe müügihiti vahel selleks aastaks tõsist lahingut ennustada.

Kuuauto Jaanuar 2019

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid