Algselt oli RX mõeldud USA turule ja seetõttu ta 1997. aastal just Chicago autonäitusel välja toodigi. Termin „crossover“ oli tollal veel leiutamata ja nii promos Lexus oma uut lapsukest tänaseks unustusse vajunud täheühendiga SLV ehk Sport Luxury Vehicle. Nimi nimeks, ameeriklastele RX meeldis ning 2000. aastal, pärast mudeliuuendust, jõudis RX ka Euroopasse. Järgmise põlvkonna mudel sai juba täna sisuliselt Lexuse sünonüümiks saanud hübriidjõuallika – muidugi esimesena omas segmendis.
Nüüdseks on RXi tuules turule toodud ka selle väiksemad sõsarad NX (aastal 2014) ja UX (2019), ent RX on endiselt jäänud enimmüüdud Lexuse mudeliks. Tänase mudelipõlvkonnaga tekkis valikusse esmakordselt ka kolmanda istmerea võimalus – seega saab RXi nüüd sõltuvalt modifikatsioonist nii 5-. 6- kui 7kohalisena.
Uue mudeliaasta RXi muudatused ei ole revolutsioonilised, ent hoolikal vaatamisel siiski tuvastatavad – nt uus ja elegantsem iluvõre, viimistletumad kolmekordsed LED-esituled ja L-motiiv tagumistel LED-tuledel. Küljelt vaadatuna annavad erilised musta värvi ja kroomitud raamiga C-piilarid unikaalse ujuvkatuse efekti.
Autos sees püüab alates teisest varustustasemest pilku suur 12,3tolline multimeedia puuteekraan. Paraku käib selle juhtimine endiselt esiistmete vahelisel konsoolil oleva puuteplaadi abil, mis pole oma funktsionaalsuselt võrreldav konkurentide pruugitavate pöördnuppudega.
RX 450 h hinnatase algab Eestis 67 250 eurost, 110 mm pikendatud telgede vahega L-versiooni hinnakiri algab 74 150 euro juurest, ent reaalselt tähendab pikendatud versioon siiski vaid 3000 eurost hinnalisa, sest L-i saabki meil vaid Executive- ja Luxury-varustusastmetes.