Tööauto, aga mitte ainult

Tõnu Ojala
01.02.2021

Uus Volkswagen Caddy pakub vaatamata oma tarbeautolikule päritolule tõsist konkurentsi ka nn päris sõiduautodele.

Linnamaasturid on peaaegu hävitanud veel lähiminevikus suurt müügiedu nautinud mahtuniversaalide klassi ja nii tuleb selles kategoorias (mõnede väheste eranditega) loota kaubikupõhistele sõiduautodele. Uue Caddyga tahab Volkswagen tõestada, et senine praktika, mille kohaselt kaubikupõhiseid sõiduautosid alati „päris“ sõiduautodeks ei peeta, tuleb üle vaadata.

Eelmisel aastal uuendas Volkswageni grupp oma väike-keskautode perekonda ja nüüd võeti sama hooga ette ka Caddy. Kui selle eelmine põlvkond oli ehitatud vanema Golfi põhjale ning üle-eelmine jagas platvormi koguni tollase Pologa, siis nüüdsest on ka Caddy igati kaasaegsel alusel, sest sama MQB-platvormi kasutatakse ka kontserni tänastel sõiduautodel.

Tihendatud side värskeimate VW mudelitega jääb silma ka autos sees, kus kohtab mitmeid tuttavaid elemente nii uuelt Golfilt kui elektriliselt ID.3-lt. Loomulikult on siingi ohtralt kõikvõimalikke „digividinaid“ – baasversioonidelt leiab siiski veel traditsioonilised osutitega mehaanilised näidikud, kuid sealt edasi on juba kõik elektrooniline – alates digitaalsest näidikuplokist, lõpetades sõltuvalt varustusest 6,5-; 8- või 10tollise puutetundliku ekraaniga keskkonsoolis..

Et Caddy taga seisab mitte Volkswagen vaid Volkswagen Commercial Vehicles, on Caddy salongimaterjalide valik veidi tagasihoidlikum – aga vaid veidi. Ja kuna Caddy on saanud endale kõige värskema tehnoloogia, tähendab see ka hüppeliselt kasvanud sõiduabide ja mugavusvarustuse nimekirja. Täisvarustuses autol loeb kokku kuni 19 mitmesugust abisüsteemi, millest viit kohtab selles autoklassis esmakordselt.

Jõuallikate osas erinevalt sõiduautodest mingist elektrist juttu veel ei ole. Tõsi, pistikhübriid olla väljatöötamisel ja see võiks teedele-tänavatele jõuda järgmisel aastal. Seni panustatakse vanale heale 2liitrisele diiselmootorile (kolmes erinevas võimsusastmes), kellele aga diisel ei sobi, võib jääda ootama ka 1,5liitrist bensiinimootorit ja CNG-versioone. Oodatakse ka nelikveo võimalust.

Selliseid autosid ostavad need, kes mahutavust ja arieerimisvõimalusi hindavad. Auto ise on eelkäijaga võrreldes oluliselt kasvanud, pikkust on lisandunud 9,5 ning laiust 6 cm. Siseruumi on oluliselt kasvatanud enam kui 9 cm kasvanud telgede vahe. Selle autoklassile omaselt saab laialdaselt kombineerida istmetega, neid nii kokku lapata või autost sootuks eemaldada. Muidugi ka ohtralt panipaiku, esiistmete küljes on aga klapp-lauad tagaistujate tarbeks. Tagaistujate mugavuse seisukohast pole vähetähtis, et suured liuguksed liiguvad nüüd tervelt 84 cm ulatuses ehk 14 cm senisest enam.

Sõltuvalt versioonist kohtab uut Caddyt nii ühe kui kahe lükanduksega, kas tagaluugi või tiibustega, kas elektriajamitega või ilma. Kui tagumised istmed eemaldada, on kasutuses 2556 liitrine pakiruum, mil laiust 1613 mm (omas klassis parim näitaja), viiekohalisena tuleb leppida „vaid“ 1213 liitriga. Need numbrid käivad siiski vaid lühema versiooni kohta – tulekul on ka pikendatud versioon lisanimega Maxi, kuhu sõiduautoversioonis ka kolm istmerida ära mahub ja kus mahutavus vastavalt suurem (kaubikul on need numbrid veelgi suuremad, kuni 3,7 m3-ni välja).

Nagu juba alates 2003. aastast, pannakse ka uut 5. põlvkonna Caddyt kokku Volkswageni Poola tehases. Tänase seisuga kui mudelivalik veel napp, algab kaubik-Caddy hinnatase 20 900 eurost, Kombi-versioonil alates 25 741 eurost ning sõiduauto-Caddyl alates 26 160 eurost.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid