Hüvastijätt

Tõnu Ojala
29.10.2019
Ei olnudki väga ammu, kui Golf GTI võimsust väljendas number 211 – seda siis hobujõududes. Golf GTI TCR-i puhul on numbriks 210 – seda aga kilovattides... | Tõnu Ojala

Automaailm ootab pikisilmi uue VIII põlvkonna Volkswagen Golfi esitlust, kohe-kohe ajalooks saav VII põlvkond lahkub aga stiilselt, sest reaalsuseks on saanud mullusel Worthersee festivalil esitletud ideeauto Golf GTI TCR.

Optimistlikumate ennustuste kohaselt võinuks VIII põlvkonna Golf meie ette jõuda juba septembrikuisel Frankfurdi autonäitusel, kuid et seal tõid sakslased suure meediakära saatel välja uue põlvkonna elektriauto ID.3, poleks teine sedavõrd suur uudis samale üritusele hästi ära mahtunud. Nii et uue mudeli saabumise ootuses saadame ära meid aastaid ustavalt teeninud VII põlvkonna Golfi.

See ei olnudki väga ammu, kui autotehaste PR-inimesed ja insenerid erinevate kiirete luukpärade esitlustel kinnitasid nagu ühest suust, et ega palju enam kui 200 hj esirataste kaudu teele ikka ei suuna. Aga vahepeal on ka juhti abistav elektroonika suurte sammudega edasi arenenud – nii et peagi sai 200-st 220 hj ja siis 230 ja siis langes juba 250 hj piir. Ja nüüd ei ole ka 300 hj enam utoopia valdkonnast.

Päris kõige-kõige-Golfiga ja 300 hj-ga siin siiski tegu ei ole (selle piiri saab kätte küll nelikveoline Golf R, see on aga oma olemuselt veidi teistsugune auto), küll aga on lisatähist TCR kandev Golf GTI oma 290 hobujõuga läbi aegade kiireim esiveoline Golf selle mudeli varsti juba pea et poole sajandi pikkuses ajaloos. 100 km/h tuleb sellise Golfi spidomeetri ekraanile 5,6 sekundiga, auto lõppkiirus küünib aga 260 km/h-ni.

TCI-lisanimega vääristatud Golf GTI-d saab vaid viieukselisena ning 7käigulise DSG-automaatkäigukastiga. Välimuse osas püüavad pilku splitteriga esi- ega difuusoriga tagumine põrkeraud, samuti spoiler tagaluugi ülaservas, mustad peeglikatted ja veljed. Sisse istudes on uudiseid vähem – aga ega Golf GTI-l endalgi ju miskit viga pole – ikka samad ruudumotiiviga sportistmed ja punane tikand, roostevabast terasest pedaalid ja jalatugi ning siia-sinna laiali puistatud GTI-logod ja muidugi rooli ülaosale kantud punane triip – et juht ikka silmanurgast näha jõuaks, mispidi tal rool parajasti käes on!

Pole välistatud, et Golf GTI TCR-i suuremad eelised löövad välja tulevikus – siis kui need autod järelturule jõudma hakkavad. Kui „tavalist“ Golf GTI-sid jõuti hea mitu aastat toota, siis TCR-i puhul võib mürki võtta, et aastate möödudes saab tegu olema tõelise haruldusega, mille heas korras eksemplaride eest ollakse nõus hoopis soliidsemaid rahapakke lauale laduma. Nii et kes mõne sellise täna omale pensionifondi paneks, ei peaks paarikümne aasta möödudes toimetuleku pärast muret tundma!

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid