Transporter siirdub digiaega

Tõnu Ojala
Müügisalongidesse ja teedele-tänavatele peaksid esimesed T6.1-d jõudma enne aastavahetust. | Tõnu Ojala

Volkswageni mudelivaliku nn ikoonideks peetakse küll Golfi ja Passatit, ent tegelikult on VW rivis üks mudel, mille ajalugu jookseb neljakümnendate aastate lõppu välja. Tollasest legendaarsest hipibussist T1 on tänaseks välja kasvanud terve mudeliperekond alates kaubikust Transporter ja sellel baseeruvast reisiversioonist Caravelle ning väikebussist Multivan, lõpetades matkaautoga California.

Kokku on seitsme aastakümne jooksul meie eest läbi käinud kuus mudelipõlvkonda, värskelt tehasest tulev generatsioon kannab aga arvutimaailma silme ettetoovat numbritähist 6.1.

Elame IT-ajastul ning see annab tunda ka automaailmas, sest üha sagedamini esitletakse uusi autosid mitte auto- vaid hoopis elektroonikamessidel ning eks need tänapäeva autod suuresti ju ratastel veerevad arvutid ongi. Nii otsustas ka VW rääkida mitte pelgalt T6 mudeliuuendusest, vaid anda talle tarkvara- või operatsioonisüsteemide uuendamiselt tuttava lisatähise.

Seda enam, et sarnaselt tarkvara- või operatsioonisüsteemide uuendamisele on ka Transporterite/Multivanide suurimad uuendused silmale nähtamatud – rääkigem me siis kas uuest elektromehaanilisest roolivõimendist, infolusti- ja navisüsteemi hääljuhtimisest, aktiivsetest sõiduabisüsteemidest või VW „keeles“ nime WeConnect kandvatest online-teenustest, mis nüüd sõiduautodelt ka tarbesõidukite maailmas võidukäiku tegemas on. VW grupi sõiduautodelt on tarbesõidukite maailma kolinud isegi digitaalne näidikuplokk – seda siiski mitte veel baasvarustusse.

Märkimist vääribki elektromehaanilise roolivõimendi kasutuselevõtt, mis on andnud uusi võimalusi uute sõiduabisüsteemide kasutuselevõtuks. Erinevaid abisüsteeme on uuel Bullil nüüd üle 20, neist ligi pooled on uued, mis üle võetud nii sõiduautodelt kui suuremalt vennalt Crafterilt (nt suure külgpinnaga kaubikute jaoks ülioluline külgtuule abisüsteem). Loomulikult leiab abide loetelust nii reahoidmisabi, parkimisassistendi, mis lisaks tavaparkimisele ka haagise olemasolu korral töö ära teeb.

Traditsioonilise „vana kooli“ autotehnika osas on muutused väiksemad. Ehkki paljuski on diiselmootorid sattunud löögi alla seoses just Volkswageni mõne aasta taguse nn dieselgate´ga, kinnitab T6.1, et seda jõuallikat on veel vara maha kanda. Tulevad ju kõik uuenenud Transporterid, Multivanid, Caravelle´d ja Californiad liinilt just 2liitriste diiselmootoritega ning ostjal jääb valikut vaid võimsuse osas – alates 90 hj-st, lõpetades 199 hj-ga. Seejuures on nii 150 kui 199 hj versioonid saadaval ka nelikveolistena.

Erinevaid telgede vahesid on endiselt kaks, 3 ja 3,4 m, kusjuures erinevalt tööautodest saab mahtuniversaali Multivan saab vaid lühemal kujul.

Modifikatsioonide osas läheb pilt veidi kirjumaks pärast seda, kui koostöös Saksa tuuningfirmaga Abt jõuab sarnaselt Transporterile ja Caddyle ka Multivani valikusse 37,4 kWh akuga elektriversioon. Seda võib siiski pidada vaid vaheetapiks – enne kui tootmisse jõuab ideeautol I.D.Buzz basseuv „päris“ e-Bulli (seda ei tohiks juhtuda siiski enne 2022. aastat).

Müügisalongidesse ja teedele-tänavatele peaksid esimesed T6.1-d jõudma enne aastavahetust. Hindadest on teada nii palju, et 110 hj diiselmootori ja 6käigulie manuaalkäigukastiga Transporter Kasteni hind algab 29 286 eurost, 150 hj Multivan 2,0 TDI (7käigulise DSGautomaadiga) eest tuleb välja käia 41 970 eurot.

Sarnased artiklid