Suured universaalid on tasemel

Robert Koistinen
31.01.2020
Markus Pentikäinen

Kuigi autotööstus pakub välja üha uusi keretüüpe, säilitavad klassikalised universaalid endiselt oma kohta. Võtsime omavahel võistlema kolm põnevat universaali ja võrdluseks ühe linnamaasturi.

Opel Insignia Sports Tourer 1,5 Innovation Plus 165 Turbo A

Peugeot 508 SW Allure Puretech 180 EATB

Toyota RAV4 2,5 Hybrid Active        

Volkswagen Passat Variant Executive 1.5 TSI ACT OPF

Bensiinimootorid ja automaatkastid

 

Suurtel universaalidel on pikad traditsioonid, ehkki tänapäeval on arvestatav tükk turust läinud nende käest üle linnamaasturitele. Ning kuna samad margid kasvavad iga uue mudeliuuendusega natuke suuremaks, võib juhtuda, et hakkama saab ka numbri võrra väiksema autoga.

Siiski, kui ruumi on tarvis ja sõit käib peamiselt asfaldil, jääb suur universaal heaks valikuvõimaluseks. Madalam raskuskese on mõneski olukorras parem kui kõrge, pagasiruum on reeglina suurem kui linnamaasturil ja selle täitmine on lihtsam.

Tehnilised tingimused, mille põhjal seekordset rühma komplekteerisime, olid lihtsad: 120 kW ringis bensiinimootor ja automaatkäigukast.

Värskeim osaleja oli Peugeot 508 SW. Prantslased paistavad tõsiselt tahtvat tükki sellest turuosast endale haarata ja vähemalt välimuse taha see ei jää – voolujooneline ja moekas sõiduk püüab pilke. Erinevate võimsustega bensiini- ja diiselmootoritele on kohe-kohe lisandumas ka hübriid.

Opel Insignial näib edusoov samuti päris tõsine olevat. Tunamullusel talvetestil tuli võit viieukselise variandiga. Vahepeal on välja vahetatud elektroonika meelelahutuslik osa ja varustust on täiendatud. Testi oleks sobinud ka 147 kW 1,6 Turbo, aga selle müük on lõppemas, nii tuligi kaasa 1,5liitrise mootoriga auto.

Volkswagen Passati käsilolevat põlvkonda esitleti juba 2014, mullu tehti sellele aga põhjalik uuendus, nii on osalemine igati õigustatud. Autol on uus, suuruselt ja tehnikalt mootor, ka elektroonilised abilised on järgmisest põlvkonnast.

Neljas osaleja on Toyota RAV4. See pole küll suur universaal, kuid Eesti ostetuim auto sobis võrdluseks hästi. Varem oleks Toyotat selles klassis esindanud Avensis, aga seda enam ei toodeta. Kunagise Avensise suuruseks on kasvanud Corolla Touring Sports, Camry ja RAV4, viimane sai valitud kontrollimiseks, kas linnamaastur suudab universaali asendada.

Muidugi leidub selles klassis võimalusi veel, esimestena meenuvad Ford Mondeo, Kia Optima, Mazda6 ja Renault Talisman, aga otsustasime piirduda nelja autoga.

Testi koos rikkaliku lisamaterjaliga leiad veebruarikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid