Uue automargi esiklaps

Tõnu Ojala
01.08.2019

Cupra (lühend sõnadest Cup Racing) on Seati maailmas tuntud-teatud nimi, tähistades mudelivaliku sportlikumaid versioone – umbes nagu ST või RS Fordidel, GTI Volkswagenil või M BMW-del. Mullu üllatati aga maailma teatega, et edaspidi on Cupra iseseisev automark.

Esimese „päris“ Cuprana toodi mullu välja Ateca, mis nagu nimigi reedab, kujutab tegelikkuses endast tuunitud Seat Atecat. Segadust süvendab veel seegi, et vähemalt esialgu on tootmises ka „Seati Cuprad“ ehk Seat Leon Cupra ja Seat Leon ST Cupra, ent järgmise mudelipõlvkonna tulekuga see anomaalia kaotatakse ning siis saame rääkida juba Cupra Leonist ja Cupra Leon ST-st. Veel enne neid peaks aga seeriaautoks saama tänavusel Genfi autonäitusel ideeautona esitletud sportlik linnamaastur Formentor.

Cupra Ateca uhked vasekarva logod ja veljed, muudatused šassiis (sh kümmekond millimeetrit madalal vedrustus), sportlikum sisekujundus ning kurjema kujustuse saanud esi- ja tagaosa auto algupära siiski ära ei peida ja ehkki Seati lugosid autolt eneselt ei leia (küll aga mitmetelty detailidelt), on üheselt selge, et tegemist on tuunitud Seati (või miks mitte mõne teise VW kontserni linnamaasturiga). Aga ega selles iseenesest midagi halba ei ole, sest sõidab Cupra Ateca sõltumata nimest hästi.

Sõidurežiimide valits on tuttav mitmetelt teisteltki VW kontserni sõidukitelt, kuid lisaks viiele enamlevinud režiimile (Comfort, Sport, Individual, Offroad ja Snow) leiab sellest veel kuuenda, mis kannab lihtsalt Cupra nime. Tavasõidul ei ole nendevahelised erinevused tegelikult kuigi suured, ent äärmusi kompama minnes selgub, et Cuprale üle minnes hakkavad mootoripidurdusega kaasnema summutipaugutused, pöördeid hoitakse tunduvalt kõrgemal ning auto ise muutub märgatavalt erksamaks.

Ja ergas on Cupra Ateca tõesti. 2liitrine neljasilindriline bensiinimootor on siin 300 hj seades ja see hobusekari tagab 100 km/h kiiruse 2,5 sekundiga, auto lõppkiirus küünib aga 247 km/h-ni. 1,6 tonnise tühimassiga neljarattaveolise linnamaasturi samaväärse pidurdamise eest kannavad hoolt Brembo pidurid.

Põhjalikult üle käidud šassii ning madalamale toodud raskuskese on kurve läbides plussiks – auto õõtsub sellele vaatamata omajagu – kuid on ka selge, et enam kui 1,6 m kõrgusena ei ole Cupra Ateca näol tegemist siiski päris sportautoga.

Cupra Ateca hinnakiri on äärmiselt lihtne, sest valikus ongi vaid üks versioon – Cupra Ateca 2,0 TSI 300 hj 4Drive DSG hinnaga 38 630 eurot (millele saab muidugi ka lisavarustust juurde tellida ja seda numbrit kasvatada). Võrdluseks – Seat Ateca (võimsusvahemik 115-190 hj) hinnakäärid mahuvad vahemikku 20 200-31 230 eurot.

Sarnased artiklid