Pilgupüüdja

Tõnu Ojala
01.10.2022
Tõnu Ojala

Volkswagen kinnitab, et omaaegse legendaarse hipibussi kaugeks järeltulijaks olev ID.Buzz on seni enim emotsioone pakkuv ID-seeria elektriauto nende valikus ja raske on sellele vastu vaielda.

Volkswagen ID.Buzz on auto, mida tänaseks oodatud/lubatud juba terve inimpõlve. Eeskujuks 1950. aastate legendaarne hipibuss (Type 2, Bulli, Camper – nimesid on palju), tõi Volkswageni USA allüksus esimese uue ajastu Microbusi välja juba 2001. aastal. Mäletatavasti vaimustas tol ajal maailma Põrnika taassünd ning ju mõlkus VW tagatubades mõte midagi samasugust ka Bulliga teha. Aga aeg polnud siis veel küps.

Juba siis oli selge, et sarnaselt aastakümnete tagusele praktikale, kus mootor on taga ja sõitjate jalgu kaitseb võimaliku avarii korral vaid õhuke plekk, sellist autot tänapäeval enam teha ei saa. Nii saigi 10 aastat hiljem Genfis näidatud (nüüd juba elektriline) Bulli endale juba sõiduautolikuma esiotsa, ent ideeautost kaugemale ei jõudnud seegi. Küll aga hakkas asi liikuma 2016. aasta ideeautoga BUDD-e ja aasta hiljem sellele järgnenud ID Buzziga  – ehkki nendegi edasiarendust pärssis vahepealne Dieselgate ning tollal räägitud 2018. aastast sai tegelikult 2022.

Pärast sõiduautosid ID.3, ID.4 ja ID.5 ongi Euroopa teedele nüüd jõudmas ID.Buzz – seda nii sõiduauto kui väikekaubikuna. Ehkki tehniliselt eelnimetatutega läbisuguluses ja tundub lausa uskumatu, et samale platvormile saab ehitada nii väikeautosid kui väikebusse, on ID.Buzz hoopis midagi muud. Nii et kui VW elektrilised sõiduautod võivad tänavapildis asjatundmatutele ka kahe silma vahele jääda, siis siin seda ohtu ei ole. ID.Buzz on VW jaoks tõeline liikuv reklaamtahvel ja sõltumata sellest, kas ta välimus meeldib või mitte, hakatakse talle tänaval pidevalt järgi vaatama – ning seeläbi liiklusohtlikke olukordi tekitama!

Esialgu jõuab ID.Buzz turule 77 kWh akupaketi ja 150 kW mootoriga (läbisõit kuni 425 km), hiljem on oodata ka väiksemat akut. Lisaks pikendatakse telgede vahet (+25 cm) ning siis hakkab „buzzi“ saama ka 6- ja 7-kohalisena. Ootelehel olla matkabuss California, pikemas perspektiivis ei saa aga välistada koguni väikeveokeid/pikapeid ja mine tea, mida kõike veel.

Originaalne VW Type 2 oli vähem kui 4,3 m pikkune, uus on sirgunud enam kui 4,7 m pikkuseks. Ühine on aga tagavedu, kusjuures sarnaselt teistele ID-volkkaritele saab ka ID.Buzzi valikus olema nelikveo võimalus.

Ligi 2,5 t tühimass annab endast kõige enam tunda „lamavaid politseinikke“ ületades. Ehkki sama 150 kW elektrimootor on seni pidanud toime tulema numbri-kahe võrra väiksemate autodega, ei ole ka ID.Buzzi liigutamine talle üle jõu käiv ülesanne ning 10,2 sekundist 100 km/h-ni tähendab, et kohalt minnes punastama ei pea.

Volkswageni elektriautode lakooniline salongikujundus on arvustajatelt seni peamiselt kriitikat saanud. Kui sõiduautodel on see tõesti võrreldes enamiku rivaalidega tagasihoidlik tundunud, siis hoopis suuremas väikebussis on pilt vaatamata samale ülesehitusele parem. Tõsi, eks VW ise ka teab, milline senine vastukaja olnud on ning vastavalt sellele ka parandusi teinud. Nii sai ID.Buzz endale ka koheselt värskeima ja täiuslikeima tarkvara, kus mitmed varasemad lastehaigused välja ravitud on. Varasemate ID-VW-dega võrreldes on uudiseks ka käiguvalitsa hoova kolimine armatuurlaualt roolisamba taha – tulevikus näeme sellist lahendust teistelgi mudelitel.

Olles nii suuruselt kui olemuselt lähedane Volkswagen Multivanile, toodetakse nii ID.Buzzi, ID.Buzz Cargot kui erinevaid Multivani versioone VW Commercial Vehicles´i tehases Hannoveris. Eestisse loodetakse esimesed buzz´id tarnida aasta lõpuks, hetkeseisuga on hinnanumber kriipsuke alla 60 000 euro piiri.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid