Lisanimega M2

Tõnu Ojala
01.08.2019

Mudelitähis M2 ilmus BMW „keelde“ 2016. aastal, ent eelmisel aastal lisandus sellele sõna „Competition“. Uus M2 Competition on "tavalise" BMW M2 veelgi radikaalsem edasiarendus, mis numbrites väljendub täiendavas 40 hobujõus ja 85 njuutonmeetris, samuti ohtrates disanimuudatustes, üle käidud vedrustuses, ümberseadistatud ESP-s ja muudatustega tarkvaras.

BMW M divisioni autodel on hierarhia selgelt paigas. Ülalt alla tulles need kõige-kõige-autod kannavad mudelitähist CS, siis tuleb Competition (nagu selle loo peategelane), seejärel lihtsalt M (M2, M3, M5) ja siis M Performance-mudelid (nagu nt M235i).

Vaatamata sellele liigitusele on uus M2 Competition tegelikult siiski senise M2 järeltulija ning nn tava-M2 me BMW mudelivalikust enam ei leiagi.

Enamasti kipuvad konkurendid selles autoklassis kasutama neljasilindrilisi turbomootoreid, ent M2 on nimele kohaselt kuuesilindrilise jõuallikaga. See 3liitrine R6-bensiinimootor on sisuliselt sama, mis liigutab ka M3 ja M4 (tõsi, veidi teises seades). Tehnilises pooles on suurimaks muutuseks tava-M2-ga teise turbolaaduri lisandumine, mis võimsuse 410 hj-ni viinud – suurematel M-mudelitel arendab sama jõuallikas koguni 431 hj. See hobusekari suunatakse tagaratastele kas läbi kuuekäigulise manuaal- või seitsmekäigulise topeltsiduriga automaatkasti. Ja muidugi käivad selle kõigega kaasas ka võimsad M Sport pidurid, mis 19tolliste valvelgede vahelt välja piiluvad.

Riias Bikernieki ringrajal oli M2 Competition pandud kõrvuti ebavõrdse vastase, koguni 600 hj võimsusega BMW M5-ga. Ja ehkki kohalt minnes oli 4,4liitrise V8-mootoriga M5 spidomeetril 100 km/h ees 3,4 sekundiga ning M2 vajas selleks tervelt sekundi jagu enam, pakkus M2 keerulisel Bikernieki ringrajal oma suuremast ja võimsamast sugulasest seda fun-faktorit hoopis enam. Kui sirgetel on M5 pea 200 lisahobuse eelis päevselge, siis kurvides annab 300 kg kaaluvahe omakorda eelise M2-le. Lätlastest professionaalne sõiduinstruktor oli veidi hädas vaid liigselt roolitaguste hoobade lähedal asuvate käiguvahetuslabadega, mis teda (üli)kiirel sõidul veidi segama kippusid – aga jah, see on juba norimine...

M2 Competitioni 67 800 eurone hinnanumber ei ole just kommiraha – seda on põhimõtteliselt kaks korda enam 2. seeria baasmudelist. Samas ulatuvad Porsche Caymani hinnakäärid 54 600 eurost 77 640 euroni – ja isegi 2,5liitrise mootoriga S- ja GTS-versioonide puhul ei küüni selle võimsus kõrgemale vastavalt 350 ja 365 hobujõust. Samas – ehkki mõlema kähkusõitja näol on tegu otseste rivaalidega, on need autod samas ikka vägagi erinevad, sest Caymani boksermootor müdiseb juhi selja taga, BMW R6-jõuallikas aga auto ninas.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid