Mõne sekundi staarid

Robert Koistinen, Aimo Niemi
01.09.2021
Mirva Kakko

Võidusõiduautod on valmistatud kompromissitu kiiruse nimel. GTI- ja sportautode puhul tulevad arvesse ka muud tegurid, kuid kiirus pakub ikka põnevust. Viisime 23 autot ringrajale ja tegime paremusjärjestuse selgeks.

  • Agile SCX
  • Aston Martin Vantage Roadster
  • Audi S3 Sedan
  • Audi RS E-tron GT
  • BMW 128ti
  • BMW M3 Competition
  • BMW M5 Competition
  • Ford Puma ST
  • Ford Mustang Shelby GT500
  • Hyundai i20 N
  • Hyundai i30 N Fastback
  • Jaguar F-Type P450 RWD Coupé
  • Maserati Quattroporte Trofeo
  • McLaren 765 LT
  • Mercedes-AMG GLA 45 S 4Matic+
  • Porsche Taycan
  • Porsche Boxster 25 Years PDK
  • Porsche 718 Cayman GT4 PDK
  • Porsche 911 GT3 PDK
  • Renault Mégane R.S. Trophy EDC
  • Toyota GR Yaris
  • Volkswagen Golf GTI Clubsport
  • Volkswagen Golf R

Lühike, kurviline ning tõusude ja langustega Knutstorpi ringrada Lõuna-Rootsis on olnud meie sportautode katsetamise baasiks juba aastast 2004 saadik. Vaid pisut üle kahe kilomeetri pikkune rada on väga tehniline ning sobib autode juhitavusega tutvumiseks ja omaduste katsetamiseks. Hea tulemuse saamiseks ei piisa siin võimsusest, vaid kõik asjad peavad korras olema. See on tähtis võrdluses, kus osaleb väga erinevaid, erineva võimsusega autosid.

 

Kiired, aga erineval moel

Sportautode valik oli selgi korral seinast seina. Viis GTI taseme autot, reipad linnamaasturid, luksusautod ja suur hulk superautosid. Vähehaaval on hakanud ilmuma ringrajalegi sobivaid elektriautosid, kaks neist osalesid meie võrdluses.

Hinnaskaala oli samuti põnev. Umbes kaheteistkümne kõige odavama eest saaks ühe kõige kallima – seejuures ilma kellade ja viledeta baasmudeli.

 

Kell käima

Ringrajal olles pakuvad alati huvi ringiajad. Traditsiooniliselt teeb kiireid ringe meie testsõitja Robert Koistinen. Nii on ringiajad põhimõtteliselt võrreldavad ka aastast aastasse.

Olud muidugi muutuvad, sest temperatuur ja raja seisukord mõjutavad päeva kiirusi. Rada ise on küll alati sama. Sel korral olid olud soodsad, rada püsis kogu aeg kuivana ja temperatuur oli 20 kraadi ümber.

Testi tulemusi lugedes ja võrreldes võivad mõnele autole antud hinnangud julmana tunduda, aga nad sattusid lihtsalt väga kõvasse seltskonda. Väikeste GTI-autode võrdluses ei oleks nende hinded enam puuduliku ja rahuldava vahel.

Nüüd on hinded aga paigas ja iga auto leidnud endale ka sobiva vastase, kellega võistelda. Kas eelistate kabrioletti, GTI-d või õiget superautot? Laseme nad kõik rajale ja teeme kindlaks milline on selle suve parim sportauto.

Loe meie suurt sportautode võrdlustesti septembrikuisest Tehnikamaailmast!

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid