- Hyundai Ioniq 6 AWD 325 hj
- Kia EV6 GT
- Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+
- Nio ET5 90 kWh
- Nio ET7 90 kWh
- Porsche Taycan Sport Turismo
- Tesla Model 3 Performance
- Tesla Model S Plaid Track Pack
- Xpeng P7 Performance Wing Edition
VÕRDLUSEKS
- Honda Civic Type-R
Xpeng? Nio? Mis need veel on? Elektriautode ringrajapäev algas imestamisega. Xpengiga polnud me varem kokku puutunud, mõne Nioga olime siiski proovisõitu teinud. ET5, mis näeb väga Tesla Model 3 moodi välja, on huvipakkuv sellegi poolest, et on saadaval ka universaalkerega. Algse kava kohaselt oleks pidanud osalema ka BYD Han. Liikusid kuulujutud, et firma loobus, kuna üks Skandinaavia autoajakiri oli avaldanud sellest kriitilise arvustuse.
Hiinlaste ümber kogunes kuus tuttavamat marki.
Hyundai sportlik Ioniq 5 N jõudis esitluseni alles juunis, seetõttu osales võrdluses pigem ökonoomsusele rõhuv uus Ioniq 6. Ringraja mõttes pakkus enam huvi teine korealane, Kia EV6 GT, mis on Hyundai-Kia kontserni esimene tõeliselt sportlik elektriauto.
Mercedes-AMG EQE oli mullu esindatud mudeliga 43, nüüd olid kõrged ootused äkilisema mudel 53 suhtes.
Porsche Taycan oli mullune võitja. Laia skaala kiirem on oma võimeid näidanud, nüüd oli kohal kõige aeglasem variant.
Tesla Model 3 Performance pakub suurt suutlikkust suhteliselt madala hinna eest ja sama võib tegelikult öelda ka kallima Model S Plaidi kohta.
Ringraja ääres oli ka valge Honda Civic Type R. Isegi mitte hübriid, jõuallikaks lihtsalt turboülelaadimisega sisepõlemismootor. Samas on Type R Honda üks parimatest esiveolistest sportautodest ja sobis seetõttu elektriautodega võrdlemiseks väga hästi.
Testiprogramm oli varasematest aegadest tuttav: kõigepealt 0–100 km/h kiirendus, siis kolm kiiret ringi Knutstorpi rajal.
Testitulemused ja kommentaarid leiad septembri Tehnikamaailmast või pdf-kujul.