Mazda3 – Eesti aasta auto 2020

Tõnu Ojala
22.11.2019
Mazda3 on Eesti aasta auto finaalides vana olija – 2004. aastal lõpetati „pronksil“, 2015. aastal tuli 5. koht ning nüüd jõuti esmakordselt võiduni. | Tõnu Ojala

Tehnikamaailma eestvedamisel 20. korda aset leidnud Eesti aasta auto konkurss tõi pärast 17 aastat esikoha taas Mazdale, seda tihedas konkurentsis Renault´ga. Nüüd on mõlemal Eesti aasta auto konkurssidelt ette näidata kaks esikohta.

Nagu viimasel kümnekonnal aastal, nii kuulutati ka seekordne Eesti aasta auto välja ETV telesaates Ringvaade.

Eesti aasta auto konkurssidel on žürii sihik kaldunud Aasia suunas. Kui mullu võidutses esimese Korea autotootjana Kia, siis seekord läks Eesti aasta auto tiitel esmakordselt pärast 2004. aastat (!) Jaapani automargile. Kolme punktiga Renault´d edestanud Mazda tõusis nüüd Peugeot, Volkswageni ja sellesama Renault´ kõrvale – neil neljal on läbi aegade kaks esikohta. Sellest seltskonnast edukamad on olnud vaid Škoda nelja ning Opel kolme esikohaga. Võimalus „kaheste“ klubisse kerkida oli tänavustest finalistidest ka Kial ja BMW-l, nii Audi kui Toyota esimene täistabamus peab aga ootama järgmisi aastaid.

„Lõikus“ Eesti autoturul oli võrreldav varasemate aastatetega. Ka seekord mainiti avavoorus ligi 40 uudismudelit ning suurim oli üksmeel Renault Clio osas. Järgnes esimese elektriautona esikuuikusse murdnud Audi e-Tron, järgnesid BMW 3. seeria ja Mazda3 ning Toyota RAV4 ja Kia XCeed. Esimesena jäi joone alla Toyota Camry, paari häält lisaks vajanuks ka Škoda Scala, Toyota Corolla, Cupra Ateca ja Porsche 911.

Sõidupäev kõigi kuue finalistiga viis žüriiliikmed 300 km ringile Harju-, Rapla- ja Järvamaa teedel.  Sõidupäeva järgselt esimeste punktide laekudes võtsid juhtkohad koheselt sisse Mazda3 ja Renault Clio. Kia, BMW ja Toyota skoorisid enam-vähem võrdselt, vaid e-Tron hakkas tasapisi oma kuuendat kohta kindlustama.

Kui neljandik hääli oli veel laekumata, oli Mazda edu Renault´t ees vaid kaks punkti. Veidi maha jäänud BMW ja Kia jagasid omavahel 3.-4. kohta, ent kaugele polnud jäänud ka Toyota ning vaid Audi kuuenda koha osas oli kõik juba selge. Ja ehkki siis jõudis Renault korraks veel liidriga samale pulgale, olid viimased hääled siiski Mazda poole „kaldu“ ning Mazda3 esikoht tõsiasi.

Kolmandale kohale käis lõpuni punkt-punkti heitlus Kia XCeedi ja 2006. aastal esikoha saanud 3. seeria BMW vahel ning sellest duellist väljus ülinapilt võitjana mullu tänu Stingerile ja Ceedile kaksikvõidu saanud Kia. Eesti tänavu enimmüüdud auto Toyota RAV4 ei jäänud Kiast ja BMWst siiski kuigi kaugele, edestades aga kindlalt ka VI kohaga ajalugu teinud Audi e-Troni – kunagi varem pole elektriauto Eesti aasta auto finaali jõudnud.

Eesti aasta auto 2020

1. Mazda3                 94

2. Renault Clio          91

3. Kia XCeed             63

4. BMW 3.seeria       62

5. Toyota RAV4         55

6. Audi e-Tron           31

Eesti aasta autod läbi aegade

2001 Peugeot 206
2002 Renault Laguna
2003 Mazda6
2004 Honda Jazz
2005 Volkswagen Golf
2006 BMW 3.seeria
2007 Škoda Roomster
2008 Ford Mondeo
2009 Škoda Superb
2010 Škoda Yeti
2011 Opel Astra
2012 Peugeot 508
2013 Mercedes-Benz A-klass
2014 Volkswagen Golf
2015 Renault Twingo
2016 Škoda Superb
2017 Opel Astra
2018 Opel Insignia
2019 Kia Stinger
2020 Mazda3

aastaauto30112019

Sarnased artiklid