Jazz nüüd kahel moel

Tõnu Ojala
30.06.2020
Tõnu Ojala

Ehkki enamik autotootjaid on oma mahtuniversaalid mudeliuuenduste käigus vaikselt linnamaasturiteks muundanud, usub Honda, et uus IV põlvkonna Jazz leiab ostjaid ka senises vormis. Tõsi, SUVi-vaimustusest ei saa nemadki üle ega ümber ning esmakordselt on mudelivalikus ka veidi maasturilikke jooni saanud Jazz Crosstar.

Aastal 2004 Eesti aasta auto tiitliga pärjatud Honda Jazz on säilitanud oma tugevused, ent seda täiesti uuel tasemel. Pärineb ju algne Jazz ajastust, mil maailmas ruulisid mahtuniversaalid, mille koha nüüdseks üle võtnud linnamaasturid. Honda pole siiski seda teed läinud, et vana tähise alla uut keretüüpi peita – nii et sisuliselt on Jazz ikka seesama pisike mahtuniversaal.

Mootorivaliku osas on Honda asja lihtsaks teinud, Euroopas on valida vaid üks hübriidjõuallikas. Selle tööpõhimõte on sama, mis CR-V-s, ehk siis koos 1,5liitrise Atkinson-tüüpi bensiinimootoriga toimetavad kaks elektrimootorit. Jazz on siiski esimene Honda, kus konkreetne tehnoloogia kasutuses.

Süsteemi koguvõimsuseks on 80 kW, 253 Nm väändemomenti on aga tänu elektrimootorile juhi käsutuses kohe kohalt minnes. 100 km/h ilmub spidomeetrile 9,4 sekundiga, auto lõppkiirus on tehase andmetel 174 km/h. Kütusekuluks lubatakse 4,5 l/100 km, linnasõidul on see väiksemgi.

Ehkki tegu pole elektriautoga, sõidab Jazz vähemalt linnas arvestatava osa ajast elektriga. Tegelikult sõidab Jazz elektriga ka hübriidrežiimis, ent elektrit toodetakse sel juhul bensiinimootori abil. Kui aga juba maanteekiirusteni jõutakse, jäetakse elektrimootorid kõrvale ning siis sõidab Jazz juba bensiinimootori toel.

Asi, kus Jazzile naljalt vastast ei leia, on selle pisiauto ruumikus. A-piilari originaalne konstruktsioon on võimaldanud juhile avada äärmiselt laia panoraamvaate selle sõna otseses mõttes. Jazzile omaselt annab ka uuel mudelipõlvkonnal laialdaselt kombineerida tagaistmetega – need kas täiesti põrandasse peita või hoopis tagasuunas kokku voltida ja nii mahub sinna põiki kasvõi jalgratas.

Odavaima, Comfort-versioonis Jazzi saab pisut alla 21 000 eurose hinnaga, Elegance ja Executive on vastavalt 2000 ja 3700 eurot kallimad. Numbrid pole paljude teiste väikeautode baashindadega võrreldes just kommiraha, ent erinevalt nendest on Jazz saadaval vaid hübriidina – nii et reaalselt saab tema otseseks konkurendiks vaid sügisel meile oodatav järgmise põlvkonna Toyota Yaris, mis samuti hübriidjõuallikaga.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid