Euroopas on neist ostetud üle 2,8 miljoni ning 23 aastaga on Toyota ja Lexuse mudelivalikusse lisandunud 19 erinevat hübriidelektriautot. Nende osakaal Toyota ja Lexuse Euroopa kogumüügist moodustas eelmisel aastal koguni 52%.
Kolmes Balti riigis kokku oli tulemus samas suurusjärgus – 47% Toyota sõiduautodest osteti hübriidina.
Rohkem kui 50% sõidust saastevaba
Toyota alustas hübriidelektriautode projektiga rohkem kui veerand sajandit tagasi. Takeshi Uchiyamada juhitav arendusmeeskond hakkas siis välja töötama 21. sajandi autot, mille tehnoloogia aitaks vähendada kasvuhoonegaaside ja muude saasteainete heidet. Selle töö tulemusel jõudis 1997. aastal turule esimese põlvkonna Prius, samal aastal allkirjastati ka ÜRO kliimamuutuste raamkonventsiooni Kyoto protokoll. See andis keskkonnaliikumisele kõikjal maailmas hoogu juurde.
15 miljonit hübriidelektriautot on vähendanud CO2 heitkogust kogu maailmas rohkem kui 120 miljoni tonni võrreldes sellega, kui nende asemel oleks liigelnud tavalise bensiinimootoriga autod. Süsinikdioksiidi karmistuvate heitnormide tingimustes on Toyota saavutanud automaailmas hübriidtehnoloogia esmaarendajana juhtpositsiooni.
Tänu hübriidautodele on Toyotal head eeldused täita Euroopa Liidu seatud eesmärgid: saavutada aastatel 2020 ja 2021 uute sõiduautode keskmine heitkogus 95 grammi CO2 kilomeetri kohta.
Hübriid on kaasa toonud akutoitel ja kütuseelemendiga elektrisõiduki
Toyota ei näe üht „võitja võtab kõik“ - stsenaariumi, vaid tulevikku, kus oma osa etendavad mitmesugused elektrifitseeritud tehnoloogilised lahendused, sh hübriidelektrisõidukid, laetavad hübriidelektrisõidukid, akutoitel elektrisõidukid ja kütuseelemendiga elektrisõidukid.
„Peame vaeva nägema aku jõudluse parandamise ja (akutoitel elektrisõidukite) kulude vähendamisega, mida me praegu ka teeme. Kuid meil peab olema plaan, kuni oleme ületanud akutoitel ja ka kütuseelemendiga elektriautodega seotud väljakutsed. Seni jätkame tööd hübriidelektriautode kallal,“ ütles Toyota Motor Corporationi tegevjuht Shigeki Terashi.
Üle kahe aastakümne kestnud elektrimootorite, akude ja juhtseadmete arendustöö on õpetanud Toyotale seda, kuidas energiat tõhusalt juhtida ja korduskasutada. Seetõttu on võimalik klientidele pakkuda eri tehnoloogiaga elektrisõidukeid alates hübriidist kuni kütuseelemendiga autoni.
2025. aastaks kavatseb Toyota tuua Euroopa turule 40 uut või uuendatud eri tehnoloogiaga elektrisõidukit, sh vähemalt 10 nullsaastega autot. Valikust suurima osa moodustavad jätkuvalt hübriidelektriautod.