Formula E alustab

Rein Luik
26.11.2024
Jarama ringrajal toimunud testisõitude käigus korraldati ka testvõistlus, kus kaksikvõidu saavutasid Porsche sõitjad. | Simon Galloway/LAT Images/Formula E

Juba detsembri esimesel nädalavahetusel antakse start Formula E MM-võistluste uuele hooajale, kus näeb kihutamas varasemast veelgi võimsamaid elektrivormeleid.

Uus hooaeg toob Formula E MM-sarja radadele kolmanda põlvkonna täiendatud ehk ametliku nimega Gen 3 Evo vormelid. Mootori poolel on autod saanud uue hingamise – eelseisval hooajal on sõitjate käsutuses kuni 350 kW võimsust, mis võimaldab kiirendust 0-100 km/h koguni 1,86 sekundiga. See teeb Gen 3 Evo vormelitest maailma parima kiirendusega vormelid, need ületavad kuni 30% võrra isegi F1 autode kiirendust.

Lisaks on sõitjatel kasutada stardis, kvalifikatsioonis ja võistluse käigus nn Attack Mode perioodidel ka nelikvedu. Siiski ei pakkunud hooaja eel toimunud testisõitudel Jarama ringrajal Hispaanias enim kõneainet mitte võimsamad autod, vaid hoopis uued Hankooki rehvid. Kuna möödunud hooajal said rehvid sõitjate poolt kriitika osaliseks, sest liialt kõva seguga rehvide pidamine oli kehvavõitu, siis valmistas Hankook algavaks hooajaks rehvid pehmemast segust.

Testisõidud näitasid, et pehmemad rehvid pakuvad küll paremat pidamist, aga samas ka kuluvad kiiremini, mis hakkab kindlasti mõjutama võistluse strateegiat. „Kõige efektiivsemat pidamist pakuvad rehvid vaid üheks ringiks ja seejärel hakkavad üsna kiiresti kuluma,“ tõdes Porsche tiimi sõitja Antonio Felix da Costa. „Ma arvan, et vabatreeningutel hakatakse vähem sõitma, et säästa rehve võistluseks.“

Võistkondade koosseisudes on kahe hooaja vahel toimunud mõningaid muutusi, aga viis tiimi, nende hulgas ka mullused peamised rivaalid Porsche ja Jaguar, jätkavad samade sõitjatega. Märkimist väärib endise meistri Stoffel Vandoorne´i siirdumine Maserati tiimi, kust lahkunud Max Günther kolis omakorda DS Penske võistkonda. Andretti tiimis jätkav tunamullune meister Jake Dennis sai uueks tiimikaaslaseks Nico Mülleri ning möödunud hooajal kaks etappi võitnud Oliver Rowlandi uueks tiimikaaslaseks Nissani võistkonnas on Norman Nato.

Tähelepanuväärne on tuntud võistlusautode tootja Lola naasmine tippautosporti. Koostöös Yamahaga võeti üle alates esimesest hooajast sarjas osalenud Abti litsents ning võistkonna autod hakkavad kihutama Lola/Yamaha mootorite jõul. Ühe sõitjana tiimis jätkab kogenud Lucas di Grassi, kes aga saab uueks tiimikaaslaseks debütandi Zane Maloney. Algava hooaja teise debütandi leiame McLarenist, kus kogenud Sam Birdi kõrvale palgati Taylor Barnard.

Kokku on eelseisval hooajal kavas 16 etappi, millest esimene toimub 7. detsembril Brasiilias Sao Paulos ning viimased kaks juulikuu lõpus Londonis.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid