Algselt juunis toimuma pidanud 88. Le Mans liigutati COVID-19 tõttu edasi 19.–20. septembrile ja ühtlasi on see FIA kestvussõidu meistrivõistluste (WEC) eelviimane voor. Tiitlivõistluse lõpetab küll 14. novembril Bahreinis toimuv 8-tunnine ringrajasõit, kuid Le Mansi tulemus on seevastu eriti oluline, kuna legendaarne Prantsusmaa etapp annab WEC-sarjas topeltpunktid.
Goodyeari kestvussõidu programmi juhataja Mike McGregori hinnangul võib 24-tunnine võidusõit tänu jahedamatele tingimustele tulla üks lähiajaloo kiiremaid: „Nii õhu- kui ka rajatemperatuur peaksid olema juuniga võrreldes madalamad ning see vähendab õhutakistust ja tõstab mootori võimekust. Rehvide poolelt oleme uue Goodyeari sarja puhul näinud varasemate aastatega võrreldes tugevat edasiminekut. Nende asjaolude koostoimes võibki arvata, et kiiruste mõttes tuleb tänavune Le Mans rekordiline.“
Üheks väljakutseks rehvitootjatele Le Mansi võidusõidul on WEC eeskirjad, mis lubavad terveks hooajaks ainult kolme kuiva ilma rehvisorti. See tähendab, et Goodyear on pidanud välja töötama rehvi, mis sobib samaaegselt paljudele eri rajatemperatuuridele. Näiteks eelmises voorus Belgia Spa ringrajal oli ebatavaliselt troopiliste ilmaolude tõttu rajatemperatuur 42 kraadi võrreldes möödunud hooaja 7- kraadise temperatuuriga. Le Mansil kavatseb Goodyear panustada pehmele A- või uusimale keskmise pehmusega B-kategooria rehvile samas hoides sügisese kuumalaine puhuks ka keskmisest kõvema C-kategooria rehvi käeulatuses.
McGregori sõnul on Goodyeari eesmärk pakkuda oma tiimidele vastupidavust ja vähendada rehvivahetuste arvu samas säilitades parim sooritusvõime viimases osas, kui kütusevaru on madal. „Le Mansil teeme rehvivahetuses iga kahe F1-võidusõidu pikkuse distantsi järel. Kui kütust on vähe, vajab juht võimalikult suurt tõhusust ning Spas näitasid Goodyeari rehvidega autod just selles võidusõidu faasis suurimaid kiiruseid,“ ütles McGregor.
Teadmistebaasi loomine
Tänavune tihe graafik tähendab, et kaks nädalat enne võidusõitu polnud aega tavapärase testpäeva jaoks, kuid sellele vaatamata on Goodyeari insenerid teinud põhjalikku eeltööd. „Me külastame radu mitu kuud enne iga võidusõitu, et pinnast analüüsida. Radadel nagu Paul Richard, millele on hiljuti pandud uus pinnas, on mikrotekstuuriga pinnas, aga vanematel radadel, nagu Spa, on palju lahtisem makrotekstuuriga asfalt,“ selgitas McGregor.
„Me saame alati teha pinnasele uued uuringud, et näha, kuidas pinnas on muutnud võrreldes varasemasega. Le Mansi eripära on selles, et vaid osa rajast on püsivalt võidusõidurada, kuid enamik rajast on avalik tee, mille pinnas aastate jooksul kulub. Euroopa võidusõitudelt kogubki Goodyear infot, mis täiendab meie USA kolleegide teadmistebaasi sealsete ringradade osas,” lisab McGregor.
Valmis vihmaseks septembriks
McGregor selgitab, et kuigi Goodyear valmistub viimaste aastate kiireimaks Le Mansiks, arvestavad nende insenerid ka sügiseste tingimustega: „Alates Goodyeari naasmisest ringrajale eelmisel aastal, polnud me möödunud kuuni pidanud kasutama äärmiselt märja raja rehvi. Just Spa ringraja märgades oludes avastasid meie tiimid, et märja ilma rehv oli väga vastupidav ja see andis palju teavet, mille abil kalkuleerida kokkupuutepunkt Goodyeari eriti mitmekülgse intermediate- rehvi ja väga märja ilma rehvi vahel. Tugev sooritus Spas andis enesekindlust, millega Le Mansile vastu minna,” ütles McGregor.
Uued olud, uued toimingud
Pandeemia tingimustes pidi ka Goodyear muutma oma töökorraldust võidusõitudel jagades meeskonna gruppideks tagamaks terviseohutus. Goodyear-i Le Mans-i meeskonnas on eksperte kaheksast eri riigist, mistõttu on vastavus iga riigi eeskirjadega ning ka iga korraldajariigi spordiasutusega ürituse ohutuse aspektist hädavajalik.
„Kõiki sportlasi, tootjaid ja korraldajaid tuleb tunnustada selle eest, et vaatamata keerulistele aegadele saab spordiüritus toimuda nõnda, et inimeste ohutus on tagatud. Goodyeari suurim prioriteet on hoolitseda meie partnerite turvalisuse eest ja motospordi professionaalsus on kriisi ajal palju aidanud,” lisab Goodyeari mootorispordi direktor Ben Crawley.
Vaba treeningsõit ja kvalifikatsiooniringid toimuvad Le Mansis neljapäeval ja reedel, 17.–18. septembril. Võidusõit ise stardib laupäeval, 19. septembril, kell 14:30 Kesk-Euroopa aja järgi ja lõppeb samal ajal pühapäeval.
LMP2 klassis kasutavad Goodyeari rehve viis meeskonda: Jota Sport, Jackie Chan DC Racing, Algarve Pro Racing, Algarve G-Drive Racing ja Panis Racing. WEC-sarja järgmisel hooajal kasutavad Goodyear-i rehve juba kõik võistlussarja autod.