Bayon – kuidas seda süüakse?

Tõnu Ojala
01.09.2021
Tõnu Ojala

Tänase automaailma kuum segment on väikesed linnamaasturid ja nii lisas Hyundai äsja uuenenud Kona kõrvale veel teisegi enam-vähem sama mõõtu auto, mil mudelinimeks Bayon.

Ehkki justkui taas järjekordne linnamaastur, kannatab Hyundai Bayon üsna hästi välja võrdluse ka tavaliste väike- või miks mitte ka väike-keskklassi luukpäradega. Bayoni 2,58 m telgede vahe on meil juba hästi tuntud-teatud Hyundai Kona omast 2 cm lühem, pikkuses jääb Bayon Konale alla 2,5 sentimeetriga.

Erinevalt enam-vähem sama mõõtu Konast jagab aga Bayon platvormi hoopis uue i20-ga. Seega on korealased siin rakendanud sama loogikat kui sõsarmudelite Kia Stonic/Niro – või miks mitte ka Volkswagen T-Crossi/T-Roci puhul.

Proportsioonidelt pole tegu siiski maasturiga selle sõna tavamõistes ning 4,18 m pikkune Bayon on teistest sama segmendi SUVidest tunduvalt madalam. Bayonil on kõrgust 1490 mm – seda võrdluses napilt lühemate Opel Mokka 1531, SEAT Arona 1552, VW T-Crossi 1584 või Citroën C3 Aircrossi 1637 mm-ga. Nii et mõõdulindi põhjal kannatab Bayon igati võrdluse välja ka Citroën C4 Cactuse, Opel Astra ja Fiat Tipoga, mis Bayonist kõrgemadki ja väikeste mööndustega ehk isegi tervele segmendile nime andnud VW Golfiga enesega.

Nii on Bayon ruumikuse osas igati tippklassist ning ruumi on seejuures rohkemgi kui nii mõneski autos, mis mõõdulinti usaldades justkui suuremad olema peaks. Seejuures ei kehti see ainult tagaistmel olijate kohta, igati tipptasemel on ka pakiruumi liitrite arv – 411 liitrit on oma segmendi absoluutsest tipust.

Konkreetsel proovisõiduautol olnud 1liitrine kolmesilindriline mootor (100 hj) võib esmapilgul veidi ebalust tekitada, kuid tegelikkuses toimib see koostöös 7käigulise topeltsiduriga automaatkastiga probleemideta ning ei jää jänni ka maanteekiirustel möödasõite tehes.

Loomulikult ei saa ka siin üle ja ümber elektrist ning tippversioonil toetab 1liitrist bensiinimootorit ka 48 V hübriidsüsteem, mis koguvõimsuse 120 hj-ni viib. Viimane kasutab aktiivselt – kuni 12 kW võimsusega – pidurdusenergia regenereerimist ja seda on vabakäigul (Hyundai ise kuvab sel ajal ekraanile kirje Sailing!) selgesti tunda.

Hyundai Bayoni „hinnad alates“-versioon liigub aga hoopis vabalthingava 1,2liitrise 62 kW jõuallika (koos viiekäigulise manuaalkäigukastiga) toel. Turbomootoriga versioonidel leiab samas kas 6käigulise käsi- või 7käigulise topeltsiduriga automaatkäigukasti.

Sarnaselt i20-le pannakse ka Bayone kokku Türgis. Nägus salongikujundus – koos digitaalse näidikuploki ja suure puutetundliku ekraaniga keskkonsoolis – on igati samas võtmes teiste tänapäeva Hyundaidega, ent veidi saab nuriseda materjalivaliku kohta, sest kasutatavad plastid on selgelt selle odavamast otsast.

Tõsi, kõik on vastavuses ka auto enese hinnatasemega. Odavaima Bayoni – seda siis 1,2liitrise jõuallikaga – saab meie oludes juba 15 990 euroga. 1liitrise turbomootoriga autode hind algab 16 990 eurost, teise äärmusse jõuab hinnakiri 23 590 euro juures. Võrdluseks – sama mõõtu Hyundai Kona hinnakäärid on vahemikus 17 590-28 990 eurot ehk siis analoogse mootori ja käigukasti ning võrreldava varustuspaketi puhul on Bayon oluliselt odavam.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid