Üks kolmest

Tõnu Ojala
31.10.2019

Pole kaugeltki tavaline, et üht ja sama autot saab nii hübriid-, pistikhübriid- kui elektriautona – aga mitte „vana kooli“ sisepõlemismootoriga. Hyundai Ioniq on just selline ja pärast kolme aastat tootmises oli käes aeg mudeliuuenduseks.

Lennuka küljejoonega Ioniq torkas Hyundai mudelirivis silma kohe turule saabudes ning ta ei mõju vananenuna veel tänagi. Nüüd läbi tehtud uuenduskuur muudab ta aga veelgi nähtavamaks. Esiots on saanud värskema kuju, pilku püüavad uudse välimuse saanud LED-esituled ning efektne radiaatorivõre. Uued on ka tagatuled, mis neile, kes Saabide järgi nostalgitsevad, koguni seda automarki meelde kipuvad tooma.

Salongis on uudiseks senisest märgatavalt suurem (10,25tolline) puutetundlik ekraan ja selle tunduvalt moodsam disain, samuti uue kujunduse saanud keskkonsool ja näidikuplokk.

Ehkki sportautoga tegu ei ole, on hübriid-Ioniqul kaks sõidurežiimi, ECO ja Sport. Visuaalselt saab režimide vaheldumisest aru muutuva armatuurlaua kujunduse järgi, sõiduomaduste poolel muutub Spordile ümber lülitudes käigukasti käiguvahetusmuster ning ka rool muutub raskemaks.

Hübriid-Ioniqu jõuallikas on endiselt kombineeritud otsesissepritsega 1,6liitrisest besnsiinimootorist ja sellele liidetud 43,5 hj elektrimootorist, millele liidetud 6käiguline topeltsiduriga automaatkäigukast. Hübriidsüsteemi oluliseks osaks on ka istme alla paigutatud 1,56 kWh liitiumioon-polümeeraku. Teatava üllatusena suudab hübriid-Ionic selle toel linnas vaata et elektriautot mängida, läbides siis, kui juht liigselt „talda ei anna“, üsna pikki vahemaid vaid elektri toel.

Sugulust elektri-Ioniquga süvendab nüüd seegi, et rooli taha on sarnaselt elektri- ja pistikhübriid-Ioniqutele tekkinud labad, mis Eco-režiimis reguleerivad regeneratiivpidurdamise taset, režiimis Sport toimivad aga harjumuspäraselt käiguvahetuslabadena.

Uue mudeliaasta Ioniq Hybridi hind algab 24 990 eurost, Style-varustus tõstab seda numbrit 4000 euro võrra.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid