Porsche tegi ajalugu

Tõnu Ojala
21.01.2021
Tõnu Ojala

Porsche elektriauto Taycan tegi ajalugu, võites esimese elektriautona Eesti aasta auto tiitli.

Eesti aasta auto 2021

  1. Porsche Taycan           37
  2. Land Rover Defender   36
  3. Peugeot 208                34
  4. Toyota Yaris                33
  5. Honda e                       32
  6. Škoda Octavia              26        

 

Tänavu juba 21. korda toimunud Eesti aasta auto konkursil pääsesid finaali Honda pisike elektriauto e, uus versioon legendaarsest Land Rover Defenderist, praegu Euroopa aasta auto tiitlit kandev Peugeot 208, vahepeal Eestiski enimmüüdud elektriautoks pürginud Porsche Taycan, mitmel aastal Eesti enimmüüdud sõiduautoks olnud Škoda Octavia ning läbi aegade enim kordi siinsete müügitabelite tipus trooninud Toyota väikeauto Yarise uusim versioon.

Senise kahe aastakümne jooksul olid seekordsetest finalistidest Eesti tähtsaima autoauhinnani jõudnud Honda, Peugeot ja Škoda. Nii Porsche kui Toyota olid ka varem finaali jõudnud, Land Rover küündis esikuuikuni esmakordselt.

Automaailmas toimuvaid muudatusi peegeldab asjaolu, et kui mullu pääses Eesti aasta auto esikuuikusse esmakordselt elektriauto (Audi e-Tron), siis tänavu oli finaalis juba kaks puhtalt elektri jõul liikuvat autot (Honda e ja Porsche Taycan) ning lisaks nn vana kooli sisepõlemismootoritega versioonidele on 100% e-auto ka Peugeot 208 mudelivalikus.

Selle taustal ei olnudki teab mis üllatus, et just Porsche Taycan ajalugu tegi, olles esimene elektriauto, kes selle tiitli võitnud. Ühtlasi sai Porschest 12. automark, kel Eesti aasta auto tiitel ette näidata (nn premium-markidest on selleni varem jõudnud ka BMW ja Mercedes-Benz).

Seekordne Eesti aasta auto konkurss oli aegade pingelisim. Mullu kevadel toimunud Euroopa aasta auto konkursil kolmanda koha saanud Taycan edestas lõpuks Defenderit vaid ühe punktiga. Seejuures jagati esikohti žürii liikmetelt kõigile kuuele finalistile ning isegi kuuenda kohaga leppima pidanud Škoda Octavia kogus tervelt 70% võitja punktisummast.

Pea sama harali olid „käärid“ ka viiendate-kuuendate kohtade määramisel – miinimumpunktidest pääsesid vaid teise koha saanud Land Rover Defender ning pronksile tulnud Peugeot 208.

Tänase seisuga enam kui 80 000 eurose baashinnaga Taycan on konkurentsitult kalleim auto, mis Eesti aasta auto tiitli võitnud ja seega ei ole kohe päris kindlasti tegu nn igameheautoga. Samas konkureeris Taycan mullu vahepeal tõsiselt Eesti enimmüüdud elektriauto tiitlile ning lõpuks jäid temast üsna napilt ette vaid Hyundai Kona ja Nissan Leaf ning ülinapilt ka Renault Zoe.

Ühepunktilisi võite oli 21 aasta jooksul seni ette tulnud kolmel korral – tänavune oli seega neljas. Aastal 2004 edestas Honda Jazz 1 punktiga BMW 5. seeriat ning 2011. aastal klaarisid esikoha saatuse omavahel ära kaks Opelit, Astra ja Meriva. 2015. aastal edestas aga Renault Twingo sama napi vahega Nissan Pulsarit. Tõsi, neil aastatel oli ka žürii suurem ning vastavalt suuremad ka punktisummad.

Tänavusest esialgsest kandidaatide nimistust käis läbi veerandsada uudismudelit – nii et selles mõttes on võitjad kõik kuus finalisti. Esimestena jäid joone alla Kia Sorento, Mercedes-Benz GLB ja kaks Volkswagenit – uus 8. põlvkonna Golf ning VW enda nägemuses uue ajastu sisse juhatav elektriauto ID.3. Pea 30 uudismudeli seas tõusid esile ka Seat Leon ja Ford Kuga, kuid finaalikoht jäi neilegi seekord siiski kättesaamatuks.       

Mullu kandis Eesti aasta auto tiitlit Mazda 3.   

Vaata ka auhinnagala veebiülekannet Tehnikamaailma Facebooki saidilt: https://www.facebook.com/Tehnikamaailm/videos/701716787176350

 

     

    Sarnased artiklid