Tänavusel konkursil jäid esimestena joone alla Kia Sorento, Mercedes-Benz GLB ja kaks Volkswagenit – uus 8. põlvkonna Golf ning VW enda nägemuses uue ajastu sisse juhatav elektriauto ID.3. Pea 30 uudismudeli seas tõusid esile ka Seat Leon ja Ford Kuga, kuid finaalikoht jäi neilegi seekord siiski kättesaamatuks.
Automaailmas toimuvaid muudatusi peegeldab asjaolu, et kui mullu pääses esikuuikusse esmakordselt elektriauto (Audi e-Tron), siis tänavu on finaalis juba kaks puhtalt elektri jõul liikuvat autot (Honda e ja Porsche Taycan) ning lisaks on 100% e-versioon Peugeot 208 mudelivalikus.
Eesti aasta auto valiti esmakordselt 2001. aastal, seega kannab seekordne konkurss järjekorranumbrit 21. Traditsiooniliselt tehakse esmane valik viimase 12 kuu jooksul Eestisse jõudnud uudismudelite vahel. Kahe aastakümne jooksul on seekordsetest finalistidest Eesti tähtsaima autoauhinnani jõudnud pooled – Honda (2004 – Jazz), Peugeot (2001 – 206, 2012 – 508) ja Škoda (2007 – Roomster, 2009 – Superb, 2010 – Yeti ja 2016 – Superb). Nii Porsche kui Toyota on ka varem finaali jõudnud, Land Rover on esikuuikus esmakordselt.
Eesti aasta auto valib autoajakirjanikest koosnev žürii - Raiko Ausmees, Tõnu Ojala, Kristjan Ojang, Margus Pipar, Veli Rajasaar, Kaspar Sepp, Kristjan Sooper, Esta Tatrik ning Tarmo Tähepõld. Seega on autoteemat kajastavatest väljaannetest esindatud ajakirjad Autoleht ja Tehnikamaailm, ajalehtedest Postimees/Arter ning portaalidest Accelerista, Auto24, Geenius ja Masinawark.