Võrdluseks: 2017. aastal võeti Eestis arvele 502 uut mootorratast, aasta enne seda oli 590 esmaregistreerimist. Ka kogu Euroopa mototurul toimus sarnane liikumine - muidu stabiilselt tõusnud turul toimus 2017. aastal langus, mis läinud aastal jälle tõusutrendi näitas.
Tipus on endiselt tihe rebimine
Juba aastaid on uute mootorrataste müügiedetabeli esikolmik sama, vahetuvad vaid positsioonid. Varem kolmandal kohal paiknenud KTM kasvatas müüginumbreid 21 võrra ja haaras 91 uue mootorrattaga liidrikoha, USA raud Harley-Davidson jäi teiseks, Honda sai pronksi.
Ka edetabeli 4.-6. kohal on samad margid nagu ikka, ainult järjekord muutub. Kord on Vestmann all ja Piibeleht peal, siis jälle…
Suure hüppe on tabelis teinud Triumph ja Benelli. Esimene tõusis aastaga kümme kohta edasi, teist polnud eelmises tabelis üldse esindatud. Benelli võib olla meil veel veidi vähem tuntud, aga kinnitab siin tugevalt kanda – lisaks viisakale müügitulemusele kolis Tallinna esinduspood sel aastal ka suuremale müügipinnale.
Mudelite lõikes on näha eestlase matka- ja metsalembus. Esikohal on BMW teada-tuntud boksermootoriga R1200GS, teisel kohal KTMi enduurokas 300 EXC TPI. Sama tüüpi masinaid (enamasti samadelt tegijatelt) leiab mudelite edetabelist veelgi, sekka ka mõned tänavatsiklid ja kruiserid.
Võimsaim arvele võetud mudel oli Ducati Panigale V4 157,5 kilovatiga. Eri versioonides võeti seda maanteeraketti arvele lausa 7 tükki! Keskmine töömaht eelmisel aastal registreeritud uutel mootorratastel oli 799 cm3, keskmine võimsus 53 kW.
Kasutatud mootorrattad
Kasutatud mootorratastest eelistatakse endiselt tuntud Jaapani marke – Honda, Yamaha, Kawasaki. Kõige rohkem võeti arvele Kawasaki Z750 (22 ühikut). Teisele kohale jäi ajatu Honda Hornet. Eelmisel aastal arvele võetud kasutatud mootorrataste keskmine töömaht oli 853 cm3, võimsus 56 kW.
Laiem vaade
Kogu Euroopa Liidus võeti eelmisel aastal arvele veidi üle miljoni uue mootorratta (1 004 063 sõidukit). Eesti moodustab sellest vaid 0,06%. Suurim mototurg oli eelmisel aastal Itaalia, kus võeti arvele 219 694 uut mootorratast. Üle 100 000 uue mootorratta võeti arvele ka Prantsusmaal, Hispaanias, Saksamaal ja Suurbritannias.
Meie lähinaabrid lõunas on Eesti mahtudega täitsa võrreldavad: Lätis võeti arvele 791 ja Leedus 416 uut mootorratast. Põhjanaabri Soome müügimahud on aga meist 5 korda suuremad, seal jõudis teedele 3207 uut tsiklit.
Uute mootorrataste esmaregistreerimised
2018 |
2017 |
vrdl 2017 |
||
1. (3.) |
KTM |
91 |
70 |
+21 |
2. (1.-2.) |
Harley-Davidson |
70 |
72 |
-2 |
3. (1.-2.) |
Honda |
59 |
72 |
-13 |
4. (6.) |
Kawasaki |
57 |
48 |
+9 |
5. (4.) |
BMW |
56 |
62 |
-6 |
6. (5.) |
Yamaha |
52 |
51 |
+1 |
7. (17.) |
Triumph |
24 |
5 |
+19 |
8. (10.) |
Ducati |
21 |
12 |
+9 |
9. (8.-9.) |
Husqvarna |
20 |
16 |
+4 |
10. (-) |
Benelli |
19 |
0 |
+19 |
11. (7.) |
Beta |
17 |
18 |
-1 |
12.-13. (11.) |
Romet Motors |
14 |
9 |
+5 |
12.-13. (14.-16.) |
Indian |
14 |
7 |
+7 |
14.-15. (12.-13.) |
Aprilia |
11 |
8 |
+3 |
14.-15. (14.-16.) |
Sherco |
11 |
7 |
+4 |
16.-17. (18.) |
Piaggio |
9 |
4 |
+5 |
16.-17. (8.-9.) |
Suzuki |
9 |
16 |
-7 |
18. (12.-13.) |
Moto Guzzi |
7 |
8 |
-1 |
19. (19.) |
Moto |
5 |
3 |
+2 |
20.-22. (14.-16.) |
Gas Gas |
4 |
7 |
-3 |
20.-22. (22.-24.) |
Keeway |
4 |
1 |
+3 |
20.-22. (-) |
CF Moto |
4 |
0 |
+4 |
23.-24. (20.-21.) |
Orion |
2 |
2 |
0 |
23.-24. (-) |
Jiajue |
2 |
0 |
+2 |
25.-31. (-) |
E-Max |
1 |
0 |
+1 |
25.-31. (-) |
Meiduo |
1 |
0 |
+1 |
25.-31. (-) |
Montesa |
1 |
0 |
+1 |
25.-31. (-) |
MV Aguata |
1 |
0 |
+1 |
25.-31. (-) |
Royal Enfield |
1 |
0 |
+1 |
25.-31. (-) |
SWM |
1 |
0 |
+1 |
25.-31. (-) |
Victory |
1 |
0 |
+1 |
Muu |
0 |
4 |
||
Kokku |
589 |
502 |
+87 |
Sulgudes on märgitud edetabelikoht aasta varem