Motomessi põnevaim atraktsioon oli kahtlemata sisehalli rajatud 600 meetri pikkune ringrada, kus mootorrattaid proovida sai. Ideaalne! Ega tõelised fännid ainult rataste vaatamisest isu täis ei saa - elamuse saab ikka siis, kui pillile hääled sisse lüüa. Ei saanud minagi kiusatusele vastu panna ja tegin Kawasaki Z900RS Cafe’ga paar tiiru. Mootorratas oli cafe racer´i stiilist hoolimata väga mugav ja suurepärane nagu tavaline Z900RS (vt TM 9/2018). Kurviline siseringrada ise pakkus lühikese aja jooksul korraliku sõiduelamuse – “toas” sõitmine on küll uudne kogemus!
Messil pakuti üldiselt kõike, mis motovaldkonnaga seondub: näha nii uusi kui ka ümberehitatud mootorrattaid ning muidugi suures valikus motovarustust. Kohal olid ka mitmed võistlusrattad ja uunikumid.
Retro on pop
Motomaailm liigub jätkuvalt retrotrendi laineharjal. Uutest mudelitest on selle moevoolu headeks näideteks Triumphi uued mudelid (Street Twin, Speed Twin, Scrambler jne), Husqvarna Svartpilen 701 ja isegi Honda 125 Monkey.
Sisepõlemismootorite kõrval sai näha ka elektri jõul liikuvaid masinaid – jalgrattaid, rollereid, mootorrattaid. Jätkuvalt on motomaastikul tegu siiski nišitoodetega ning enamus uutest kaherattalistest masinatest liigub nii täna kui lähemas tulevikus siiski bensiini abil.
Palju suuri uudiseid on adventure-tsiklite kategooriast. Uue matkaenduroga on välja tulnud BMW, KTM, Yamaha, Kawasaki ja isegi Moto Guzzi, mis tõi turule retrovälimusega matkaratta V85 TT.
Vaata lisa märtsi Tehnikamaailmast!