Lihtsuses peitub võlu

Mihkel Külaots
01.10.2019

Kui palju tehnikat on piisavalt? Yamaha Tenere 700 tõestab, et hea mootorratas ei peagi alati nutitehnoloogiast pungil olema.

Mulle on tihti pinnuks silmas, kui tehnika valdkonnas kvaliteedi asemel kvantiteedile rõhutakse. Mõned aastad tagasi said paljud autod endale puutetundlikud ekraanid. Tihti on neid ebamugav kasutada ja autoroolis on füüsiline nupp alati parem – ma tunnen seda oma käe all ja võin pilku heitmatagi salongitemperatuuri muuta.

Mootorratastel on sarnane lugu: igasugu lisafunktsioone, abimehi ja varustust tuleb aina juurde. Matkaratastele pannakse peale quickshifter´id, sõidurežiimid off-roadist ringrajani, käe- ja istmesoojendused, kõlarid, automaatkastid jne...

Yamaha on välja tulnud värske lähenemisega – uus Tenere 700 on varustatud vaid esmavajalikuga. Püsikiirushoidjat ei ole. Sõidurežiime ei ole. Moodsa ride-by-wire asemel on vana hea gaasitross. Käesoojendusi standardis ei ole.

Pane tähele, ma ei kurda! Vidinate lisamisega on justkui võidurelvastumiseks läinud ja tore, et mõni uus mudel sellest välja ei tee. Tänu lihtsusele on ka vähe asju, mis võiks katki minna!

 

Mulje on hea

Vidinatest olulisemad on mootor ja sõiduergonoomika ning need on Yamaha hoolikalt läbi mõelnud. Kasutatavuse poolest saab seda masinat vastavalt oma soovile liigitada kas suureks enduurotsikliks või kergeks matkaenduuroks.

Tenere 700 südameks on MT-07 tänavatsiklilt tuntud 689 cm3 kahe silindriga mootor, mis üsna sõbraliku iseloomuga ja juba madalatelt pööretelt rahulikult edasi veab. Küll aga on gaasi andmine madalatel pööretel veidi jõksutav, seda just väga aeglaselt sõites. Standardsummuti helipilt on üllatavalt jõuline, aga maskuliinsuse lisamiseks saab alati Akrapoviči summuti paigaldada.

KYB vedrustuse amordikäik on ees 210 mm ja taga 200 mm, tunne on pehmem kui enduurokatel. Maastikugurmaanidele võib vedrustus veidi lahjaks jääda, eriti kui pagasiga koormatult agressiivsemalt sõita, mõistliku minekuga ei tohiks mingeid muresid olla.

Elektroonikast võib üles loetleda ABSi, sissepritse, digitaalse näidikuploki ja laadimispistiku telefoni või navi jaoks. Ongi vist kõik.

Näidikuplokk on motika küljes pehme kinnitusega, nii et sõidu ajal ekraan loksub kergelt. Tegu võib olla sihiliku disainiga, et pehmendada rappumist (ekraanil oleks justkui miniatuurne amort all), aga kruusateel sõites on näidikute lugemine veidi raskendatud.

Kuigi Tenere 700 tundub olevat rohkem maastiku poole suunatud, kulgeb sõit ka maanteel stabiilselt. Kokkuvõttes on Tenere 700 hea tsikkel motomatkamisega alustamiseks ja muidugi ei ole see ainult algajatele mõeldud. Kui ma oleks praegu endale matkaenduurot ostmas, siis Tenere 700 oleks just mulle sobiv – paras suurus, paras võimsus.

Tenere 700 on lihtne ja loogiline, mõistlik universaaalne motikas. Mõistlikult võimas ja üsna ajatu disainiga masin, mis tõenäoliselt ka rasketes oludes töökindel on.

 

Yamaha Tenere 700

Mootor: 689 cm3 vedelikjahutusega R2

Võimsus: 54 kW/9000 p/min

Pöördemoment: 68 Nm/6500 p/min

Ülekanne: kett, 6 käiku

Istme kõrgus: 880 mm

Kaal: 205 kg

Kütusepaak: 16 liitrit

Hind: 9850 eurot

Sarnased artiklid