Trendilooja uuenemine
Tõnu Ojala
01.05.2019

Kaks aastakümmet tagasi oli tollane M-klass üks esinduslike linnamaasturite buumi käivitajaid ning ehkki tänane konkurents on hoopis miskit muud kui siis, jätkab ka tänane GLE sama hoogsalt.

E-klassil baseeruv GLE on olnud Mercedes-Benzi mudelivalikus alates 2015. aastast, kuid tema ajalugu ulatub kahe aastakümne taguse I põlvkonna ML-seeriani välja. Just see auto oli esimesi omasuguseid (BMW X5 järgnes pisut hiljem) ja ta paistis silma ka sellega, et tootmisse läks ta mitte Euroopas vaid hoopis Ameerikas, kuhu selle tarvis ka uus tehas ehitati. Sama liini jätkab ka tänase loo peategelane, sest ka praegust Mercedes-Benz GLE-d toodetakse USAs Alabamas asuvas Tuscaloosas.

Nagu see enamasti olema kipub, on uus mudel oma eelkäijaga võrreldes taas oluliselt kasvanud. Ligi 5 m pikkusena on GLE üsna sama mõõtu nii BMW X5, Volvo XC90 kui Land Rover Discoveryga.

Koguni 8 cm veninud telgede vahe jääb nüüd vaid 5 millimeetrit alla 3 m piiri. See aga tähendab, et jalaruumi on tagaistmel pea 7 cm senisest enam ning pearuumigi on lisandunud üle 3 cm. Teist istmerida saab 10 cm ulatuses edasi-tagasi nihutada ning uudisena selle mudeli ajaloos leiab lisavarustuse lehelt kolmanda istmerea võimaluse – sarnaselt pearivaalile BMW X5-le.

Ehkki tänapäeva automaailmas kiputakse diiselmootoreid tahaplaanile tõrjuma, on selles autoklassis diisel igati elujõuline ja nii teevad GLE mudelivalikus diiselversioonid bensiinirüüpajatele ära skooriga 3:1. Tänane mootorivalik ei ole siiski lõplik, nii on oodata ka võimsaid Mercedes-AMG-versioone ja eks siis hakkab end praegusest enam õigustama ka sõidurežiimide valitsast leitav Sport-asetus.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Tehnikamaailm.
Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid