Ehkki nime poolest jaapanlane, peavad Nissan Qashqaid oma autotööstuse viimase kümnendi suurimaks edulooks hoopis britid – auto on disainitud Nissani Londoni stuudios, välja töötatud Cranfieldi tehnokeskuses ja toodetud Sunderlandi tehases.
Just Nissan on suures osas süüdlane tänases linnamaasturite buumis – omal ajal ilma teinud Almerate ja Primerate asemele asunud Nissan Qashqai oli 2007. aastal esimesi omataolisi. Ehkki tol ajal oskasid vähesed sellisele isemoodi proportsioonidega liikurile edu ennustada (autoajaloos on olnud ka varasemaid kuid edutuid analoogseid katseid), osutus reaalsus teistsuguseks ning kokku on Qashqaisid pooleteise aastkümne jooksul kaubaks läinud üle 5 miljoni, neist 3 miljonit liigub Euroopa teedel.
Kui esimese põlvkonna Qashqai oli algselt klass omaette – sama kontseptsiooni järgivaid konkurente tollal polnudki – siis nüüd saab Qashqaile kokku lugeda kümneid rivaale.
Nissan Qashqai on ka üks väheseid mitte-Škodasid ja mitte-Toyotasid, mis saavad viimase kümnekonna aasta sees uhkustada Eesti enimmüüdud auto tiitliga – juhtus see aastal 2015 (samasse klubisse kuulub veel ka 2013. aasta autoostjate lemmik Honda CR-V). Lisaks sellele rekordaastale on Qashqai olnud menukas läbi aegade ning praeguse seisuga on eri põlvkondade sellenimelisi autosid Eestiski üle 6200 auto.
Uuele CME-C platvormile ehitatud uus põlvkond on eelkäijaga võrreldes pisut suurem – ja rohelisem. Pikkust on lisandunud 35 mm, millest 19 mm on on läinud telgede vahe pikendamiseks. Laiust on juurde tulnud 29 mm ja see on auto mahutavuse seisukohast vaid hea uudis. Tagaistmel reisijatele lisandunud 28 mm jalaruumi ja lisalaius, pluss omas klassis suurimaid pakiruume (504 l) teevad Qashqai senisest veelgi praktilisemaks. Seda toetavad ka peaegu täisnurga ulatuses avatavad tagauksed – pereautona, kus tagaistmetel nt lasteistmetega manööverdada tuleb, pole see sugugi vähetähtis.
Ehkki juhi ees troonib siingi keskkonsoolis omas segmendis suurim puutetundlik ekraan (N-Connecta-tasemest alatest 9tolline), pole uue Qashqai juhtseadmeid täies ulatuses digitaliseeritud ning olulisemad asjad käivad kiiresti (ja lihtsalt) nuppude abil.
Esialgu jõuab kolmanda põlvkonna Qashqai turule vaid 1,3liitrise bensiinimootoriga pehme hübriidina (kas 140 või 158 hj seades – esimesel juhul 6käigulise manuaalkastiga, teisel juhul automaatselt vahetava CVT-põhise X-Tronicuga), järgmisel aastal lisandub aga e-Power, mis hakkab liikuma hoopis elektri abil. Tegu pole siiski elektriautoga, sõitmiseks tarvilik elekter toodekse kohapeal 1,5liitrise sisepõlemismootori abil, kuid rataste endiga side sisepõlemismootoril puudub ning sõidab auto seega nagu üks tavaline elektriauto seda teeb.
Alumiiniumsulamite ja komposiitmaterjalide laialdane kasutamine tähendab, et senise mudeliga võrreldes on auto kere sisuliselt ühe reisija võrra kergem.
Rooli ülekandesuhe on muutunud ning rool senisega võrreldes konkreetsem ja täpsem. Ka uus X-Tronic käigukast on kiirema reaktsiooniga.
Kes sõiduomadusi väärtustavad, neil tasub vaadata Qashqai mudelivaliku ülemisse otsa, kus 20tolliste rehvimõõduga Tekna+ varustuses esiveolised ja automaatkastiga autod saavad endale tavapärase torsioonvedrustuse asemel multilink-tagavedrustuse. Sportlikkus pole Qashqai puhul siiski õige sõna, ka võimsama mootori ja X-Tronicu kombinatsioonis kulub 100 km/h saavutamiseks pisut üle 9 sekundi..
Senisest märgatavalt jäigem kere on mõjunud hästi sõiduomadustele – nii et uuel Qashqail on kõik eeldused oma eelkäijate edu kordamiseks. Juba juuli alguseks oli Nissanil ees üle 10 000 eeltellimuse ning tehas sai rahulikult tootmist alustada.
Ajastule kohaselt pöörati ka seekordsel esitlusel suurt tähelepanu kõikvõimalikele pilveteenustele. Juhtmevaba Apple Carpley ja juhtmega Android Auto on iseenesest mõistetavad, veelgi enam tarkusi pakub aga Nissani enda Nissan Connect Service äpp.
Lihtsaimas varustuses esiveolise Qashqai võib kätte saada pisut enam kui 23 000 eurose hinnaga ning kallimad 2WD-versioonid ronivad oma hinnanumbrilt juba üle 36 000 euro. Kel oluline nelikvedu, siis neid võetakse jutule alates 32 250 eurost, kes aga soovib kõige-kõige varustustaset (Tekna+), arvestagu juba 38 350 euroga.