Kompaktsed Jaguar Land Roveri maasturid hakkavad kasutama BMW veermiku?
12.08.2019
Jaguar Land Rover hakkab kasutama BMW veermikku. | BMW

Briti autoajakirja Autocar andmetel hakkab Jaguar Land Rover oma kompaktsetel mudelitel kasutama BMW poolt välja töötatud veermikuarhitektuuri.

Jutt käib nime UKL all tuntud veermiku ühest edasiarendusest. Selle puhul on mootor kapoti all risti ning auto on tavaoludest varustatud esiveoga.

Selle veermikuarhitektuuri baasil on loodud kõik moodsad Minid, BMW 2. seeria mahtuniversaalid ja crossoverid X1/X2.

Jaguar Land Roveriga jagatav versioon FAAR on aga optimiseeritud võimalikku elektrifitseerimist silmas pidades. See veermik leiab kasutamist näiteks uuel 1. seeria luukpäral.

Just võimalus luua selle veermiku baasil elektri- ja hübriidautosid oligi väidetavalt kaalukeeleks, mis pani inglasi BMW kasuks otsustama. Sobiva veermiku iseseisev väljatöötamine käiks Jaguar Land Roveri jaoks praegu üle jõu.

Jaguari jaoks uus veermik võimaldab luua sõidukeid, mille pikkus on 4,2 kuni 4,6 meetrit. Seega võiksid selle abil sündida järgmise põlvkonna Land Rover Discovery Sport ja Range Rover Evoque, taassündi ootav Freelander ja mõned väikesed Jaguari crossoverid.

Samas ei ole neid autosid põhjust oodata enne kolme aastat.

Jaguari Land Roveri ja BMW koostöö ei piirdu siiski ainult ühise veermiku kasutamisega. Paar kuud tagasi teatasid ettevõtted ühisest elektrimootorite arendamisest, samuti liigub info selle kohta, et Jaguar Land Rover võtab oma tootevalikus kasutusele BMW nelja- ja kuuesilindrilised bensiini- ja diiselmootorid.

Esimesed uute jõuallikatega prototüübid on meedia teatel juba liikvel.

Sarnased artiklid