Võistluseks valmis

Robert Koistinen
29.01.2019
Rühma koostamisel olid esimesteks tingimusteks nelikvedu, umbes 110 kW võimsusega diiselmootor ja automaatkäigukast. | Mirva Kakko

Volvo XC40 valiti mullu Euroopa aasta autoks. Jäävad konkurendid sellest siis tõesti nii kaugele maha?

BMW X1 xDrive18d      

Jaguar E-Pace S D150 AWD A

Jeep Compass Longitude 2,0TD 9AT 4WD 140 hj

Range Rover Evoque 2,0 TD4 150 Aut SE Dynamic

Volvo XC40 D3 150 hj Inscription AT8 AWD

 

Kompaktseid premium-markide linnamaastureid pole veel nii palju, et ostja peaks endale sobivat liiga suurest rühmast otsima. Suhteliselt kallid autod ei kaunista ka müügikokkuvõtete tippkohti, kuigi huvi nende vastu paistab suurenevat.

Rühma koostamisel olid esimesteks tingimusteks nelikvedu, umbes 110 kW võimsusega diiselmootor ja automaatkäigukast. Neile vastasid viis autot. Mercedes-Benz GLA puudub seepärast, et uus mudel tuleb kevadel ja vana polnud enam saada. Lexus UX oleks sobinud bensiinihübriidina, kuid seegi saabub alles kevadel. Range Rover esitles Evoque uut mudelit novembris, nii et siinne I põlvkond osaleb testis nagu auliikmena. Ent seitse aastat vana mudel näeb üllatavalt nooruslik välja, kuidas aga sisuga on, selgub katsetel.

Värskemad tulijad on Jaguar E-Pace, Jeep Compass ja Volvo XC40. E-Pace on Jaguari kahest linnamaasturist väiksem, nii kutsutaksegi seda vahel jaaguarikutsikaks. Nüüd on sel elukal hea võimalus end tagajalgadele ajada ja oma oskusi näidata. Kõik eeldused selleks peaksid rühma ühel kallimal autol olemas olema.
 

Jeep Compass on soodsaima hinnaga, aga võimsust on ka teistest vähem. Võimsamat diiselmootorit pole aga tootevalikust võtta ja muud parameetrid sobivad kenasti.

Volvo XC40 on noorele eale vaatamata palju saavutanud. Muuhulgas on võidetud Car of the Year tiitel, millest kõrgemaid austusavaldusi on vähe. Nüüd peab aga Volvo oma liidrikohta uuesti tõestama.

BMW uuem väikemaastur on X2, aga vanem X1 sobib mõõtudelt ja hinnalt võrdlusse paremini ja kolm aastat pole ka veel ülesaamatu vanus.

Rühma hinnaskaala on harvanähtavalt lai, aga tegemist on keskmisest kallimate autodega, mille puhul hind pole ostja jaoks tõenäoliselt tähtsaim valikukriteerium.

 

Tulemused leiad veebruarikuisest Tehnikamaailmast.

 

Sarnased artiklid