Elektriautode tipptase

Lauri Ahtiainen
01.08.2023
Markus Pentikäinen

Lihtne küsimus: kes valmistab maailma parima elektriauto, kui nõutav on pikk sõiduulatus, kiire laadimine ja avar siseruum?

  • BMW i7 xDrive60
  • Mercedes-EQ EQS 580 4Matic
  • Tesla Model S Dual Motor All-Wheel-Drive

Parima elektriauto valmistaja tiitlile pretendeerijaid ei ole palju. BMW uude 7. seeriasse kuuluv i7 on esimene turule jõudnud täiselektriline esindusauto. See võib tunduda jõhkralt inetuna või tavapäraselt kaunina, aga massiivse koore all on ligi 600 km sõiduulatus ja 400 kW võimsust.

Testiauto pilkupüüdvas siseruumis leidus värvilist valgust ja kašmiirkangast. Raha tuleb i7 jaoks muidugi kõvasti varuda. Põhivarustusega xDrive60 maksab 151 700 eurot, tagaveoline eDrive50 on odavam, sportmudel i7 M70 omakorda kallim.

Meile testiks lubatud autole oli lisavarustust heldel käel lisatud, selle hinnanumber kiskus 200 000 euro kanti. Kõige selgemini mõjub lisavarustus siseruumis, see käib nii polstrimaterjali kui puhkeasendit võimaldavate tagaistmete kohta. Tõsi, imetlusväärse varustusega üllatamine käibki selle autoklassi juurde.

Mercedes-Benzi algusest peale elektriautodeks projekteeritud mudelid kannavad tähist Mercedes-EQ; EQS on tuulekanalis BMW tippmudelist voolujoonelisemaks lihvitud. Laiast valikust võtsime võrdluseks parima Mercedese põhimudelitest, EQS 580 4Matic, mille alghind on 149 200 eurot. AMG välis- ja sisekujundusega mudel maksaks juba keskklassi auto jagu rohkem, rääkimata siis puhastverd AMG mudelist EQS 53 4Matic+, aga seekordses võrdluses poleks sportlikkusest abi. Pigem oleks võinud huvi pakkuda avarama siseruumiga linnamaastur EQS SUV.

Tesla Model S on kõigi tõsiseltvõetavate täiselektriliste autode esiisa. Kümmekond aastat tagasi tõestas Model S, et head elektriautod on võimalikud ja hirmuäratav suutlikkus tegi autost ihaldusväärse. Aastate jooksul on autot arendatud, viimane, 2021. a. esitletud versioon kannab koodnime Pallaadium.

Seekordses kolmikus on Model S kõige sportlikum. Tagaiste ei püüagi pakkuda esindusautole väärilist mugavust, see väljendub ka sakslastest madalamas hinnas. Tesla võeti võrdlusse eelkõige kõrgetasemelise jõuülekande tõttu. Model S erinevatest variantidest sobis kõige paremini Dual Motor, milles on ühendatud pikk sõiduulatus ja tipptasemel suutlikkus, hinna poolest oleks sobinud ka 750 kW võimsusega Plaid. Kõige märkimisväärsemaks lisavarustuseks on valmidus autopiloodi kasutamiseks ehk siis isesõitmiseks, Tesla keeles on see full self-driving (fsd).

Porsche Taycan jäeti võrdlusest välja, kuna see on Teslastki selgesti sportlikum ja ahtam. Maailmas on põnevaid autosid veel, näiteks Lucid Air või äsja esitletud Rolls-Royce Spectre. Nendest räägime aga siis, kui need siinkandis müügile tulevad.

Testi leiad augusti Tehnikamaailmast. Või vt

.

Sarnased artiklid