Kohtume rajal

Robert Koistinen
Aimo Niemi
30.08.2019
Tänavusele testil lisas vürtsi koguni kahe McLareni osalemine. | Anton Reenpää

Taas on käes aeg suruda kiiver tugevamalt pähe ja kindad kätte. Boksis ootab 21 sportautot, üks kiirem kui teine.

Aston Martin Vantage

Audi R8 V10 Performance

BAC Mono

BMW M2 Competition

BMW M850i Coupé xDrive

BMW Z4 M40i

Cupra Ateca

Hyundai i30 N Fastback Performance Pack

Lotus Evora GT410 Sport

McLaren 600 LT Spider

McLaren Senna

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG E 53 Coupé 4Matic

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic 4-door Coupé

Porsche 911 GT3 RS [991]

Porsche 911 Carrera S [992]

Porsche 718 Boxster T

Renault Mégane R.S. Trophy

Tesla Model 3 Performance

Toyota GR Supra

Volkswagen Golf GTI TCR

Nagu juba suviseks tavaks saanud, kogunesime koos Rootsi ja Taani kolleegidega Knutstorpi ringrajale, et teha tutvust värskete sportautotega. Sedapuhku oli neid 21, üks kiirem kui teine. Igaühega tuli kirja saada parim ringiaeg. Meie testsõitja Robert Koistinen on teinud Knutstorpil umbes kolm tuhat ringi, nii et kurvid hakkavad ehk juba selgeks saama. Autod pakuvad aga alati üllatusi.

Kuigi tegemist on sportautodega, ei ole need siiski võidusõiduautod. Ehk siis tehnika poolest võiksid need teha mitu kiiret ringi järjest, kuid rehvid ei peaks vastu. Argiliiklusse mõeldud rehvid toimivad jahedana paremini. Esimesel kahel ringil oidamist jätkub, seejärel kuumenevad rehvid aga üle. Supersportidel on reeglina all ringrajale paremini sobivad rehvid, need tahavad aga ringi või paari jagu soojendamist. See ei tohi käia liiga äkiliselt, kiirust tuleb lisada vähehaaval.

Aeg läks kirja siis, kui kaks järjestikust ringiaega ei erinenud rohkem kui 0,2 sekundi võrra. Superautod välja arvatud, said kiired ringid tehtud ilma veojõu- ja stabiilsuskontrollita. Küll aga sattus test tänavu nii kuumadele päevadele, et kliimaseade oli sisse lülitatud. See võttis võimsust küll pisut vähemaks, aga kõik autod oli võrdses olukorras ja mehed pääsesid kuivemate särkidega.

Testi ja kokkuvõttes leiad septembrikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid