Uued mudelid talveoludes

Jussa Nieminen
02.03.2020
Markus Pentikäinen

Sõitsime järjekordselt Ivalo testirajale talve otsima ja ühtlasi uurima, milline mullustest tähtsamatest uudisautodest on väärt 2020 Talveauto tiitlit. Mullune võitja pole talvetingimustes kriipsuvõrragi kehvemaks jäänud, kuid nüüd on uustulnukate kord end proovile panna.

Talvetest võib tunduda ühena paljude teiste seas, kuid tegelikult on see midagi muud. Talvetestis tehakse kõik katsed ja hindamised teistest autotestidest täiesti erinevates oludes ja võrreldakse talveoludega seotud omadusi.

Oleme teinud maailma kõige põhjalikumaid talveteste juba üle 40 aasta, kuid vaieldamatut, absoluutset tippu polnud veel leidnud ja eks ka ettekujutus ideaalist muutub aja jooksul. Mulluste uute autode seas selline valitseja siiski leidus. Asume otsima.

Peaosas linnamaasturid

Püüdsime testi jaoks saada iga tootja tähtsaima mulluse mudeli. Kõige populaarsemaks osutusid linnamaasturid, kolmeteistkümnest võrreldavast autost oli neid tervelt kaheksa. Ega kõik linnamaasturidki ole võrdsed, pisut suuremate rühma esindavad Citroën C5 Aircross, Kia Xceed ja Mazda CX-30. Numbri võrra väiksematena võistlevad omavahel DS 3 Crossback, Ford Puma, Nissan Juke, Škoda Kamiq ja Volkswagen T-Cross.

Traditsioonilisemat tüüpi esindavad laugpäraga BMW 1 seeria, Opel Corsa, Peugeot 208 ja Renault Clio. Ei saa läbi ka universaalideta, nii on testis osalemas Toyota Corolla.

Saime testi jaoks autod maaletoojatelt, jättes nende otsustada, milline mootor ja jõuülekanne saab eeldatavasti kõige populaarsemaks. Kuna seekordsed autod olid väiksemast või keskklassist, siis kasutasid kõik bensiinimootorit.

Põhilised katsed said tehtud lumises Ivalos, laternaid ja elektrisoojendust, mille puhul lumi pole nii vajalik, uurisime lumetus Helsingis. Sel korral jäid ära külmkäivituse heitgaaside ja kütusekulu mõõtmised. Viimastel aastatel on probleemiks olnud bensiinimootorite tahmakübemed ja diislite lämmastikühendid. Äsja kehtima hakanud Euro 6d saastenormid ja WLTP mõõtetsükkel on neid probleeme oluliselt vähendanud. Bensiinimootorite tahmafiltrid ja diislite SCR-katalüsaatorid on saanud peaaegu kohustuslikuks varustuseks. Diiselmootorite NOx heitmed võivad külmkäivituse järel küll veel kõrged olla, kuid diisleid meil sel korral kaasas polnud.

Ülimalt põhjaliku autotesti leiad märtsi Tehnikamaailmast - koos rikkaliku graafika ja pildimaterjaliga!

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid