Audi A1 Sportback 30 TFSI S-Line
BMW X2 sDrive 18i A
Citroën C4 Cactus Puretech 110 EAT Shine
Dacia Duster 1,5 Blue dCi 115hj S&S 4WD Prestige
Ford Focus Titanium 1,5 Ecoboost A
Honda CR-V Comfort 2WD
Hyundai Kona 1,0 T-GDI Comfort
Jaguar E-Pace D150 FWD Base
Kia Ceed 1,4 T-GDI EX 7DCT
Lexus ES 300h Executive
Mercedes-Benz A 200
Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 MIVEC Intense 2WD A
Opel Combo Life XL Comfort 130D Turbo A
Peugeot 508 Blue HDi 130 AT8 Allure
Volvo V60 D3 Momentum A
Autovalmistajad töötavad praegusel ajal tugeva surve all. Autod peavad olema ühtaegu suutlikud ja mugavad, turvalised ja vaiksed, digitaalselt ühilduvad ja heitgaase parem kui polekski. Ühtaegu praeguste populaarsete mudelite arendamisega peab tegelema järgmise põlvkonnaga ehk siis valdavalt elektriautodega. Nii tahtsimegi selgitada, kas kõige selle kõrval jäi mahti ka uute autode talveomadustele mõtlemiseks.
Mullune võitja Opel Insignia on kahtlemata tubli talveauto ka tänavu, aga tiitli kaitsmise õigust me sellele siiski anda ei saa – lihtsalt nii palju uusi mudeleid tuleb iga aastaga juurde. Püüdsime teha nende seast mõistliku valiku. Kallid sportautod ja suured maasturid jätsime kõrvale. Kõik autod on põhimõtteliselt esiveolised, sest külmkäivituse heitgaaside mõõtmine on senisest olulisemgi, meie käsutuses olevate seadmetega saame seda teha aga vaid kaherattaveo korral.
Neid piiranguid arvestades tulid kaasa seitse rohkem või vähem linnamaasturi moodi sõidukit: BMW X2, Citroën C4 Cactus, Dacia Duster, Honda CR-V, Hyundai Kona, Jaguar E-Pace ja Mitsubishi Eclipse Cross. Traditsioonilisi laugsabasid on neli: Audi A1, Ford Focus, Kia Ceed ja Mercedes-Benzi A-klass. Suuremaid sedaane esindavad Lexus ES ja Peugeot 508 ning Volvo V60 on sama suurusklassi universaal. Ainus suurema pere sõidutamiseks sobiv mahtuniversaal on Opel Combo.
Mootori, käigukasti ja varustustaseme osas usaldasime maaletoojate arvamust, milline kombinatsioon meie oludes kõige paremini müüb – või võiks müüma hakata. Nii on valikus 11 bensiinimootorit ja 4 diislit; 11 automaatkäigukasti, neist üks hübriid. Erandina on kuulub rühma siiski ka üks nelikveoline. Dacia Duster on kõigepealt rühma odavaim, aga veotüüpi on ka väga lihtne vahetada; osa katseid tegime sellega nii esi- kui nelikveolisena.