Monkey värske versioon on nii mõõtudelt kui töömahult suurem – 125 cm3 mootor arendab 6,9 kW. Pagasiruumi enam hästi ära ei mahu, aga on täitsa piisav, et ühte inimest linnaliikluses sõidutada. Käisin prooviks ka maanteel ära ja idee poolest on võimalik ka 90 km/h sisse saada – isegi pisut enam kui ennast hästi madalale lasta – aga seal on ta oma mugavustsoonist väljas ja töötab oma võimete piiril. Retrodisain ei aita kuidagi tuuletakistust vähendada ja nii ei tasu 125 “kuubikust” rohkemat ka oodata.
Tore, et vana kooli masinale kohaselt on porilauad ja paak metallist. Digitaalne näidikuplokk ärkab ellu vahva animatsiooniga, muutes Monkey veel enam mänguasjalikumaks. Üldse on Honda Monkey väga sõbraliku olemisega masin. Isegi nii sõbralik, et kui Tallinna liikluses ühele telefoniga lobisevale autojuhile signaali lasin ja viipekeeles selgeks tegin, et selline teguviis ei ole mõistlik, siis see juht ei vihastanud mu peale (nagu tavaliselt), vaid hoopis muheles omaette.
Kellele mõeldud?
Kuna uus Honda Monkey on 125 cm3 mootoriga (ja vajab vähemalt A1-kategooria luba), ei ole see mõeldud igaühele, kes esimest või lihtsalt soodsat transpordivahendit otsivad. Samas ei ole see ka täieõiguslik mootorratas – maanteele sellega asja pole. Ka rolleri eelised puuduvad – enamasti 50 cm3 rollerid on oma istmealuse panipaigaga märksa praktilisemad, mängumaa on enam-vähem sama. Rollerite eeliseks on ka parem kaitse ilmastiku eest ja parem aerodünaamika.
Ehk siis järelikult on Monkey üks tõeline nostalgiamasin, vahva mänguasi. See on mõeldud neile, kes selle või mõne muu mopeediga on sõitma õppinud, kellel on päriselt olemas ka A-kategooria juhiluba ning kes tahavad taaselustada oma nooruspõlve sõidurõõme. Sellele seltskonnale oskab Monkey kindlasti lõbusaks kaaslaseks olla.
Honda Monkey
Mootor: 125 cm3, õhkjahutusega, 1 silinder
Võimsus: 6,9 kW/7000 p/min
Pöördemoment: 11 Nm/5250 p/min
Ülekanne: kettülekanne, 4 käiku
Teljevahe: 1155 mm
Kliirens: 233 mm
Istme kõrgus: 776 mm
Kaal: 107 kg
Kütusepaak: 5,6 liitrit
Hind: 4090 eurot