Järgmisest hooajast uuenevad radikaalselt tehnilised reeglid ning mitmetel sõitjatel lõppevad lepingud käesoleva aasta järel. Kõige selle tõttu on eelseisvaks hooajaks nii sõitjate koosseisudes kui tehnika poolel toimunud äärmiselt vähe muudatusi.
Tehnika sama, rehvid samuti
Tehnilistes reeglites muudeti algavaks hooajaks vaid üksikuid punkte ja neidki vaid marginaalsetes nüanssides. Ehk kõige olulisem uuendus puudutab sidurit, mida kasutatakse stardihetkel. Uute reeglitega reguleeriti siduri elektroonika karakteristikuid karmimaks, elimineerimaks igasugust kasu, mida sõitja võiks startides tarkvara abil saada. Ehk siis teisisõnu sõltub nüüd õige stardihetke tabamine rohkem sõitjast ja vähem elektroonikast.
Lisaks kehtestati veidi karmimad reeglid tahavaatepeeglite kujule ja asendile. Ja ega reegleid palju rohkem ei uuendatudki, mis ühest küljest on hea, aga teisalt mitte eriti. Positiivne on see, et mida stabiilsemad püsivad reeglid, seda tasavägisemaks peaks kujunema võidusõit, aga negatiivne on jällegi see, et jätkuvalt on keeruline sooritada möödasõite.
Pirellil oli kavas 2020. aastaks tulla turule uute rehvisegudega, aga kui vastukaja sõitjatelt ja tiimidelt oli eelmise aasta lõpus toimunud uute rehvide testidelt äärmiselt negatiivne, otsustati eelseisval hooajal jätkata mulluste rehvidega. Ja pealegi vahetatakse järgmisel aastal praegused 13tollised rehvid niikuinii välja 18tolliste vastu.
Kõige eelmainitu tõttu ongi tiimid tänavuste autode juures enim tähelepanu pööranud aerodünaamikale, mis tõsi küll, on mõjutanud mõnede tiimide puhul ka mootorite ja käigukastide arendustöid.
Nii näiteks suunas Ferrari suure tähelepanu mootorikattele, mis on eelkäijast palju „saledam“. Selle eesmärgi saavutamiseks „pakkisid“ insenerid ka jõuallika varasemast veidi erinevalt ning samal eesmärgil konstrueeriti ka täiesti uus käigukast. Tiimijuhi Mattia Binotto sõnul peaks nende autod nüüd ka aeglastel radadel konkurentsivõimelisemad olema, pakkudes Sebastian Vettelile ja Charles Leclercile võimaluse võidelda MM-tiitlile.
Mercedes muutis aga mitmeid aerodünaamilisi elemente mootori efektiivsemaks jahutamiseks. Loomulikult jätkab Mercedes suurfavoriidi rollis ning Lewis Hamilton üritab jõuda MM-tiitlite arvult ühele pulgale Michael Schumacheriga. Valtteri Bottas, kellega tiim taas lepingut vaid ühe aasta võrra pikendas peab aga end uuesti ja uuesti tõestama.
Samuti on kolmas n-ö suurtest tiimidest ehk siis Red Bull korrigeerinud uue auto juures vaid aerodünaamikat ja veidi ka vedrustust. Honda mootoriga varustatud Red Bulli autol saavutas Max Verstappen mullu kolm etapivõitu ja lõpetas hooaja kokkuvõttes kolmandana. Hollandlase eesmärgiks on kindlasti võita tänavu veelgi rohkem, heitlemaks MM-tiitlile.
Sõitjad püsivad kohtadel
Heites pilgu võistkondadele ja nende koosseisudele näeme, et võrreldes eelmise aastaga on töökohtade vahetusi toimunud minimaalselt. Ainult kahes tiimis, Williamsis ja Renault’s vahetati välja üks sõitja. Oodatult sai Williamsist eelmise hooaja lõpus oma viimase palgatšeki nooremale tiimikaaslasele pika puuga alla jäänud Robert Kubica. Poolaka asemele palgati varem tiimis testisõitja ametit pidanud Nicholas Latifi.
24aastane kanadalane kihutas möödunud kolm hooaega FIA F2 sarjas, kus saavutas mitmeid etapivõite ja lõpetas eelmisel aastal kokkuvõttes teise kohaga. Huvitav on siinkohal fakt, et Nicholase isa on Iraani päritolu Kanada miljardär, kes hiljaaegu investeeris 200 miljonit dollarit hoopis McLarenisse ja omab seal 10 protsendilist osalust.
Renault võistkond jättis eelmise aasta järel hüvasti Nico Hülkenbergiga, andeka sakslasega, kes kihutanud F1 sarjas kümme hooaega. Tema koha sai endale aastakese võidusõite raja kõrvalt jälginud Esteban Ocon, kes mullu töötas Mercedese testi- ja varusõitjana ja on muuseas jätkuvalt Mercedese palgalehel.
Kaks Red Bullile kuuluvat võistkonda vahetasid omavahel juba eelmisel aastal ühe sõitja. Pierre Gasly suunati Toro Rossosse ja Alexander Albon sai endale koha Red Bulli tiimis. Tänavu jätkatakse samade koosseisudega, aga see-eest vahetati välja Toro Rosso võistkonna nimi ja selle tulemusena ka tiimi väljanägemine. Uueks nimeks on AlphaTauri, mis on Red Bullile kuuluv rõivabränd ja autodki kannavad nüüd sama nime, mudelinumbritega AT01.
Kas Jäämehe viimane hooaeg?
Kimi Räikkönen sai oktoobris 40 aastaseks ja tavaliselt on see sportlase jaoks vanus, mil aktiivse karjääriga lõpparve tehakse. Aga Jäämees pole sugugi tavaline sportlane. Üks maailma kuulsamaid ja populaarsemaid võidusõitjaid on olnud jätkuvalt konkurentsivõimeline ning nagu tema mullune leping Alfa Romeo tiimiga (ehk siis Sauberiga, kus ta kunagi oma F1 karjääri alustas) näitas, jagub Kimil jätkuvalt motivatsiooni ja sädet autospordi tipptasemel kihutada.
Šveitsis asuvasse Alfa Romeo võistkonda siirdumine oli soomlasele ka igapäevase elu suhtes igati sobiv, sest elab ta ju samas riigis, vähem kui tunnise autosõidu kaugusel tiimi peakorterist. Alfa Romeo tiimis töötamine jätab talle seega palju rohkem aega perega veeta kui varem, mil ta pidi pidevalt Itaalia vahet lendama.
Kimi leping lõpeb eelseisva hooaja järel, aga kui teda vähegi intrigeerib järgmisel aastal radikaalselt uute reeglite järgi ehitatud auto proovimine, siis võib tal olla soov siiski veel ühe aasta jagu jätkata. Samas hakkas ta eelmise aasta teises pooles veidi alla jääma oma noorele tiimikaaslasele Antonio Giovinazzile ja teisalt on Alfa Romeol teisigi potentsiaalseid sõitjaid ukse taga järjekorras ootamas. Olgu selleks siis kogenud Nico Hülkenberg või rida Ferrari noorteprogrammi sõitjaid nagu Mick Schumacher, Callum Illott ja veel mõned teised.
Kuidas debütandid hakkama said
Nagu juba eelpool mainitud, on tänavu stardirivis vaid üks debütant, Nicholas Latifi. Aga möödunud aastal liitusid F1 sarjaga korraga koguni kolm uustulnukat ehk kogu 2018. aasta F2 sarja esikolmik – George Russell, Lando Norris ja Alexander Albon.
Tuleb tõdeda, et kõik kolm näitasid end väga heast küljest. Hooaja teisel poolel, 12. etapi järel Red Bulli võistkonda üle viidud Alexander Albon kohanes kiirelt uue autoga ja finišeeris üheksa Red Bulliga sõidetud etapist kaheksal esikuuikus, teenides tiimile 76 punkti. Aga Red Bulli puhul peavad kõik selle sõitjad näitama pidevalt väga häid tulemusi. Sseetõttu peab ka Albon end kohe hooaja algul taas tõestama, sest mullu said jõujoogitootja suurtelt bossidelt kiita ka tänavu AlphaTauris kihutavad Pierre Gasly ja Daniil Kvyat, kes samuti tipptiimis kohta ihaldavad.
Lando Norris jäi mullu debütandina loomulikult alla kogenenumale tiimikaaslasele Carlos Sainzile, kes pealegi tegi suurepärase hooaja, finišeerides kokkuvõttes kuuendal kohal ehk oli „parim ülejäänutest“. Aga samas näitas Norris tihti kvalifikatsioonides kiiremat minekut kui Sainz ja püsis mitmetel etappidel tihedalt tiimikaaslase kannul.
Williamsi võistkonna ülimalt kehva hooaja ja sooritusvõimelt kergelt öeldes tagasihoidliku auto tõttu ei hakanud ehk George Russelli etteasted just tihti silma, aga 23aastane inglane näitas end tiimikaaslasega võrreldes väga heast küljest. Kvalifikatsioonides jäi Russell peale 18:3 ning 18-l etapil, mil Kubica ja Russell mõlemad finišisse jõudsid, jäi Russell poolakale alla vaid kahel korral.