E-klass uuenes

Tõnu Ojala
Tõnu Ojala

Paarisrakendina on mudeliuuenduse läbi teinud kaks kõva konkurenti. Kui üle-eelmises TMis tegime tutvust facelift´i järgse 5. seeria BMW-ga, nüüd on E-klassi Mercedes-Benzi kord.

Elutsükli keskel tehtud mudeliuuendusele omaselt on E-klassil muudetud esiotsa kujustust, kus eeskuju võetud CLS-ilt, veidi teise näo on saanud ka esi- ja tagatuled. Eriti jäävad silma viimased, mille kiiljas kuju kipub silme ette tooma – üllatus-üllatus – uue A-klassi sedaani tagatulesid. Üllatus pole siiski asjakohane, sest just A-klass ja selle sõsarmudelid on kuni hiljuti esitletud uue S-klassi saabumiseni mõneski mõttes MB mudelivalikus kõige moodsamad, pakkudes mõndagi sellist, mida esinduslikumatel (ja kallimatel) mudelitel (veel) polegi.

Just A-pere oli MB mudelirivis esimene, kus võeti kasutusele uue põlvkonna infosüsteem (MB „keeles“ tähistatakse seda täheühendiga MBUX) ja nüüd hakkab see ka suurematele mudelitele jõudma. Nii et nüüd saab ka siin samal moel hüüdega „Hi, Mercedes“ personaalse assistendi välja kutsuda ja häälkäskluste abil autoga suhelda.

Kiirushoidik oskab siingi liiklusmärke jälgida ning oskab arvestada eesolevate kurvide ja ringristmikega ning nendele vastavalt kiirust kohandada – või vähemalt seda üritada. Liigselt autole loota siiski ei maksa, sest numbri 50 võib ta ka 60-ks lugeda ja pole ime, kui asula lõpu märk maha magatakse ning 90 km/h alas endiselt 50 km/h kiirusega rahulikult edasi kulgetakse...

Erinevalt väiksematest sõsaratest on uus infosüsteem E-klassil peidetud suurematesse ekraanidesse (baasmudelil kaks 10,25tollist, lisavarustuses kaks 12,3tollist), mis nüüdsest ka puutetundlik. Samal ajal on loobutud seni ekraani juhtimisel abiks olnud pöördlülitist ja jäetud see töö puutetundlikule padjale.

Kes viimastel aastatel Mercedeste rooli sattunud, käsitsevad sellel olevaid puutetundlikke nuppe ilmselt juba kinnisilmi. Nüüd tuleb aga aeg maha võtta, sest uuenenud E-klass on esimene MB, millelt uue rooli leiab. Sisuliselt on mõlemal pool kaks „riiulit“, millest juhtida nii juhi ees kui keskkonsoolis olevaid ekraane, kamandada kiirushoidikut, audiosüsteemi ja telefoni. Ei pea seejuures lisama, et loomulikult käib siingi kõik puutetundlikult.

Sedaankerega E-klassi hinnatase algab 52 308 eurost (E 200), odavaim universaal maksab alates 55 956 eurost. Luksusautole kohaselt on hinnakäärid äärmiselt laiad ning AMG-versioonide hinnanumbrid võivad ronida ka üle 130 000 euro piiri.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid