Sama elekter, erinevad iseloomud

Lauri Ahtiainen
02.12.2022
Mirva Kakko

Soliidsest hinnaklassist suure akuga nelikveolistelt elektriautodelt võiks oodata paljutki: kiire soojenemine, tubli suutlikkus ja suur sõiduulatus teevad talveauto mugavaks. Või kas ikka teevad?

  • Ford Mustang Mach-E 98 kWh AWD
  • Kia EV6 AWD 77 kWh
  • Mercedes-Benz EQA 300 4Matic Business
  • Polestar 2 Long Range Dual Motor
  • Tesla Model Y LR AWD
  • Volkswagen ID.4 GTX Business Max 77 kWh

Mullune aasta tõi elektriautode turule palju uusi või uuenenud mudeleid, kõige tähelepanuväärsemad uudised kuulusid pereautoks sobivate linnamaasturite klassi. Sinna kuulub ka 2021. aastal Soomes kõige enam registreeritud Volkswagen ID.4.

Pere jaoks sobivad

Kuna uusi autosid oli nii palju, piirasime testis osalejate arvu, seades tingimuseks, et kui samale platvormile oli ehitatud mitu autot, pääses neist katsetele ainult üks. Eriti raske oli valikut teha Volkswageni kontserni toodangu seas, sest pakkuda olid ID.4 kõrval ka Škoda Enyaq ja Audi Q4 E-tron. Registrisse kantud autode arv otsustas ja kaasa võeti ID.4 (Eestis on selles segmendis esinumbriks Škoda).

Kuuest testitud autodest on meie suvistes võrdlustes esinenud Ford Mustang Mach-E, Mercedes-Benz EQA ja Volkswagen ID.4. Ülejäänud kolmest kasutab Kia EV6 sama põhja kui Hyundai Ioniq 5. Ootused on suured, korealased on näidanud, et oskavad elektriautosid valmistada, ja nüüd on tegemist spetsiaalselt elektriautodele mõeldud kerega. Polestar 2 on uue margi esimene täiselektriline auto, kuid selle taga on Volvo oskused. Polestar kasutab sama CMA-platvormi kui mullu talvetestis teise koha saanud Volvo XC40.

Tesla Model Y teenis ehk kõige rohkem tähelepanu. Tegemist on soositud Model 3 avarama ja linnamaasturi vaimus teostatud versiooniga.

Muretu nelikvedu

Valisime kaasa nelikveolised autod, sest selline variant oli kõigist mudelitest olemas, ainult ühe vedava teljega Tesla Model Y polnud siis aga veel saadavalgi. Nelikvedu sobib talvetingimustesse suurepäraselt ja saime ka autode kohta lisateavet – suvises testis olid osalenud kaherattaveolised.

Nii saimegi kokku rühma kuuest nelikveolisest, suhteliselt suure akuga ja keskmisest kõrgema hinnaga autost. Ootused olid kõrged, sest esimest korda kuulusid kõik elektriautode talvetestis osalejad samasse turunišši ehk siis olid otseselt konkurendid. Ning sellises hinnaklassis autodelt on alust palju tahta. Nii oli võrdlus ka eriti põnev.

Nagu ikka, tuleb hoiatada, et testi tulemused ei ole võrreldavad varasemate aastate testidega, sest tingimused pole ühesugused. Võrreldes sisepõlemismootoriga autodega on aga punktitabelgi pisut erinev, sest mängu tulevad elektriautodele ainuomased näitajad nagu talvine sõiduulatus, külmkulutus ja sel korral lisaks veel kiirlaadimine pakases.

Ootuspärased erinevused

Juba siinkohal võib välja öelda, et kuigi autode mõõdud ja hinnad olid sarnased, erinesid katsete tulemused märgatavalt, juhtus sedagi, et ühel alal oli parem üks, teisel teine. Lugeja saab hinnete kaalud oma sõiduvajaduste järgi ümber seada. Kindel võib olla aga selles, et kõrge hind ei garanteeri suurepäraseid talveomadusi.

Loe 2022. aasta elektriautode talvetesti detsembrikuisest Tehnikamaailmast.
 

Sarnased artiklid