Kolme päeva jooksul said inimesed Tallinnas, Tartus ja Pärnus käia tasuta valitud Circle K jaamades kontrollimas, milline on nende autode seisukord enne talvehooaja tulekut. Selgus, et ligi 85% kontrollitud sõidukitest tuleks hooldusesse või remonti suunata.
„See oli üllatav, kui paljud igapäevaselt liikluses osalevad autod on kehvas või lausa väga kehvas seisukorras. Eesolev talvine periood on meie kliimas liikluse osas üks keerulisemaid ning kui õigetest sõiduvõtetest räägitakse palju, siis tegelikkuses on iseenda ja kaasliiklejate turvalisuse tagamisel sama oluline, et sõiduk oleks kontrollitud ja töökorras,“ ütles Circle K turundusjuht Kristella Pender.
Circle K auto tervisekontrolli päevade raames kontrollisid sõidukeid kogenud Topauto tehnikud. Ettevõtte järelteeninduse juhi Risto Seileri sõnul esines üle vaadatud autode puhul kõige rohkem probleeme piduritega.
„Üle poolte kordadest vajasid pidurid kas hooldus- või remonditööd. 17% juhtudel tuleks töö ette võtta koheselt. Palju esines seda, et piduriklotsid ja -kettad olid lõpuni kulunud, ohtralt oli ka roostet. Kõige kurioossemal juhul oli 70% kogu tööpinnast roostetanud, mis ei ole kuidagi turvaline,“ selgitas Seiler. „Pidurid on ohutu sõidu üks kõige olulisemaid elemente ning nende hoolduses ei tohiks järeleandmisi teha.“
Järgnevad kõige suuremad probleemid ilmnesid klaasipuhastajatega (33% kontrollitud juhtudest), tuledega (29%) ning rehvidega (26%).
„Klaasipuhastajad on üsna odavad kuluosad, mida on võimalik peaaegu igast poest osta, ka Circle K teenindusjaamadest, seega peaks nende vahetus olema autoomanikele üpris mugav ja kiire. Kui klaasipuhastajad narmendavad, nende kumm on katki või need jätavad pühkides klaasile triipe, tuleb need välja vahetada. Sügisel pimedas ja vihmaga sõites on halvas seisukorras olevad kojamehed kindel turvarisk,“ kommenteeris Seiler. „Samamoodi, nagu tuleks veenduda, et auto rehvid vastavad nõuetele, on mõistlik klaasipuhasteid pigem tihemini vahetada.“
Halva üllatusena tuli kontrollijatele üldine kehv tulede seisukord. Peaaegu igal kolmandal autol esines probleeme, kus mõni tuli ei põlenud, esituled olid hägused või tuhmid. Seetõttu soovitab Seiler kõikidel autojuhtidel teha õhtul pimedas ümber auto mitu tiiru ning veenduda, et kõik tuled töötavad korrektselt, olgu need siis park-, suuna- või numbrituled.
„Inimesed ei ole harjunud pirne kontrollima ning tihti ei teatagi, et mõned neist on läbi põlenud. Korrektselt põlevatel tuledel on kaks peamist funktsiooni – pimedal ajal valgustada juhile teed ning muuta sõiduk teistele liiklejatele nähtavaks. Kui tuled ei põle korrektselt või on tuhmunud, vähendab see pimedas nägemist olulisel määral,“ rääkis Seiler.
Vähemal määral esines kontrollitud sõidukitel probleeme mootoriõli taseme ja lekkimisega ning piduri- ja jahutusvedelike tasemetega.
„Inimesed ei ole oma auto seisukorrast tihti teadlikud ning kasutasid hea meelega võimalust lasta sõiduk spetsialistidel tasuta üle vaadata. Kuigi nende päevade jooksul saime hinnata vaid murdosa liikluses osalevaid autosid, siis üldine pilt oli pigem murettekitav. On arusaadav, et selline auto seisukorra kontroll on tihtipeale autoomanike jaoks teisejärguline, sest iga kontroll teeninduses on tasuline ning tihti keskendutakse autot hooldusesse või remonti tuues ikkagi väga spetsiifilistele vigadele, mis juba sõitmist segama on hakanud,“ märkis Circle K turundusjuht Kristella Pender.
„Kampaania näitas meile, et selliseid ettevõtmised on üleüldise liiklusturvalisuse parandamiseks vajalikud ja inimesed kasutavad sellist võimalust väga hea meelega. Kindlasti soovime kampaaniat ka järgmisel aastal korrata, et anda enda klientidele võimalus enne talvehooaja algust auto seisukorrast parem ülevaade saada,“ lisas Pender.
