„Sisepõlemismootoritega sõidukite ja transpordisektori koguenergia vähendamise vaates on Eesti puhul kõige efektiivsem panustada elektriautode kasutuselevõttu ning laadimistaristu arendamisse. Elektritransport on lähituleviku transport nii Eestis kui kogu maailmas, kuna taastuvelektri kasutus annab ca 50% energiakokkuhoidu kilomeetri kohta. Just seetõttu oleme hoogsalt arendamas elektriautode kiirlaadimise võrgustikku, soodustamaks kiiremat elektriautodele üleminekut Eestis,“ lausus Circle K peadirektor Kai Realo.
Ta lisas, et kuna kõik suurimad autotootjad investeerivad massiliselt oma autopargi elektrifitseerimisse, muutuvad elektrisõidukid lähiaastatel märksa odavamaks ja vastupidavamaks, mistõttu on oodata elektrisõidukite hüppelist kasvu Eesti teedel. „Liitiumakude hind on viimase 10 aastaga kukkunud kümnekordselt ja selle trendi jätkudes on ca 5 aasta pärast elektriauto ja sisepõlemismootoriga auto hind võrdne, mis annab viimase tõuke, et valida elektril sõitev keskkonnasäästlik sõiduk,“ selgitas Realo.
Enefit Volti äriarendusjuhi Kert Pääbo sõnul lähtutakse avaliku laadimisvõrgu arendamisel sellest, et laadimine oleks mugav, lähedal ja kiire igat tüüpi elektriautode jaoks. „Töötame järjekindlalt Enefit Volt laadimisvõrgustiku laiendamise ja uuendamise nimel ning soovime, et meie pakutavad laadimisvõimalused oleksid elektriautode omanikele alati käepärast. Uus asukoht Enefit Volt laadimisvõrgus Circle K Järve teenindusjaamas just sellesse ka panustab, sest oleme kohal seal, kus autoomanikud on niigi harjunud käima,“ ütles Pääbo.
Circle K Järve teenindusjaama paigaldatud ülikiirlaadija maksimaalne võimsus ühe elektriauto laadimisel on 161kW, mis võimaldab sõltuvalt sõidukist 100 kilomeetri läbimiseks vajaliku koguse energiat laadida vähem kui 10 minutiga. Lisaks ülikiirlaadijale saavad kliendid laadimispunktis kasutada ka universaalset 50 kW kiirlaadijat. Mõlemad laadimisjaamad võimaldavad laadimiseks ühendada nii Euroopa kui ka Jaapani laadimisstandardiga elektriautosid.
Elektriautode ja laadimisvõrgustiku võimekus kasvab
Realo ja Pääbo tõid välja, et eelmisel suvel Circle K Laagri teenindusjaamas ja sügisel Haaberstis avatud ülikiired laadimispunktid võeti kiiresti omaks. „Usume, et sama juhtub ka Pärnu maantee ja Vabaduse puiestee tuiksoonel Järvel äsja avatud kiirlaadijaga. Enefit Volti erinevat tüüpi elektriautodele sobiv võrk kasvab iga kuuga, eemaldades kõik takistused keskkonnasõbraliku elektriauto valimisel,“ sõnas Pääbo.
Circle K-l on üle Eesti kokku 79 teenindusjaama. „Jälgime pidevalt kasvavat nõudlust elektriautode laadimise vastu. Circle K teenindusjaamades peavad saama tankida kõik meie kliendid, olenemata sellest, kas ta on valinud vedelkütusel, vedelgaasil või elektril liikuva sõiduvahendi,“ lisas Circle K peadirektor. Hetkel on elektriautode kiirlaadijad Circle K seitsmes teenindusjaamas: Laagris, Häädemeestel, Jõhvis Tartu ja Narva maanteel, Aravetel, Haaberstis ja Järvel. Sel aastal on plaanis lisada laadijad 4 teenindusjaama.
Lisaks nutikate era- ja ärilaadimislahenduste pakkumisele on Enefit Volt Eesti suurim elektriautode kiirlaadimisvõrk, kuhu kuulub praeguseks 185 avalikku laadijat üle Eesti. Enefit Volt võrgus saab laadida kõiki enamlevinuid elektriautosid, nii sealhulgas Euroopa (CCS) kui Jaapani (CHAdeMO) laadimisstandardiga sõidukeid, samuti kasutada universaalset Tüüp2-laadimist.