„Suvise diislikütuse külmataluvus on küll kuni -5°C, kuid oktoobri lõpp on ennegi üllatanud sellest krõbedamate temperatuuridega. Tänapäeva diiselmootoritega sõiduautod on madala kütusekuluga ning neid tangitakse harvem. Seetõttu on kütusemüüja vaates oluline alustada võimalikult varakult üleminekuga külmakindlamale diislikütusele, et ka vähemsõitvate diiselmooriga autode kütusepaagis olev diislikütus oleks külmade ilmade saabumisel sobilik,“ ütles Circle K Eesti AS hinnastamisjuht Indrek Sassi.
Neste Eesti hulgimüügijuhi Urmas Kuuse sõnul biodiisel ehk FAME talvistesse tingimustesse ei sobi: “Soovitan diiselautode omanikel, kes suvel FAME sisaldusega kütust tankisid, paagitäis ära kasutada.
Ka Alexela teatel peavad eriti tähelepanelikud olema just diiselmootoriga autode omanikud, sest miinuskraadidele mittesobiliku suvise diislikütuse tankimisel ummistub auto kütusefilter, mistõttu ei ole võimalik automootorit käivitada.
Urmas Kuuse sõnul müüakse talvel Eestis peamiselt kahte sorti diislikütust. “Eestis müüdava talvise diislikütuse klass 1 külmakindlus on kuni -26 kraadi ning klass 2 diislikütus talub kuni -32-kraadist külma. Neste Eesti tanklates on talvel müügil vaid klass 2 diislikütus, lisaks talvine Pro Diesel, mille külmakindlus on kuni -37 kraadi.”
Vastavalt seadusandlusele kehtib Eesti tanklates alates 1. oktoobrist suvise, talvise ja üleminekuperioodi diislikütuse müügiluba ning alates 1. detsembrist müüakse tanklates vaid talvist diislikütust.